۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

اختصاص رتبه پنجم گردشگری کشور به سواحل سیستان و بلوچستان/ پیش بینی ورود یک میلیون نفر گردشگر به سواحل دریای عمان در ایام نوروز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از انجام برنامه‌ریزی‌ها جهت جذب و استقبال از حداقل یک میلیون نفر گردشگر به سواحل استان در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۰

اختصاص رتبه پنجم گردشگری کشور به سواحل سیستان و بلوچستان/ پیش بینی ورود یک میلیون نفر گردشگر به سواحل دریای عمان در ایام نوروز

علیرضا جلال‌زایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌ها جهت استقبال از مسافران نوروزی در قالب نشست ستاد خدمات سفر و شورای راهبردی گردشگری سیستان و بلوچستان، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب سواحل دریای عمان در ایام نوروز، هر ساله شاهد ورود تعداد زیادی مسافر به سواحل استان هستیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از انجام برنامه‌ریزی‌ها جهت جذب و استقبال از حداقل یک میلیون نفر گردشگر به سواحل استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: امسال به‌ لحاظ امنیتی، راه‌های‌ ترافیکی، ارائه خدمات درمانی همچون اورژانس، پایگاه هلال‌ احمر و تأمین خودرویی آماده میزبانی از مسافران و گردشگران هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به جاذبه‌های گردشگری استان و جذب گردشگر در سال‌های اخیر، ضروری است اقداماتی را از همین حالا برای سفرهای نوروزی تدارک ببینیم.
جلال زایی با اشاره به اینکه به منظور افزایش جذب گردشگران به استان در ایام نوروز، تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص جاذبه های گردشگری استان در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: تهیه کلیپ، عکس و بروشور از جمله اقداماتی است که در این راستا در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس رتبه‌بندی اعلام شده، سواحل استان سیستان و بلوچستان رتبه پنجم مقصد گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: آمادگی داریم تا امسال نیز همچون سال گذشته و حتی پرشورتر از گذشته پذیرای گردشگران در استان سیستان و بلوچستان باشیم.
مدیر‌کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین اقدامات در راستای معرفی جاذبه های گردشگری استان را برگزاری جشنواره مناطق ساحل نشین در اواخر ماه گذشته اعلام کرد و گفت: برگزاری این جشنواره در چابهار نقش مهمی در معرفی جاذبه های استان به ویژه مناطق ساحلی داشته است.
وی در ادامه گفته‌های خود از انجام رایزنی‌ها جهت راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی به مقصد کویته و مسقط خبر داد و اظهار داشت: این امر باعث افزایش جذب گردشگران خارجی به استان نیز خواهد شد.
جلال زایی با اشاره به طراحی نرم‌افزار سفر تاکید کرد: قرار است در این نرم‌افزار همه نیازمندی‌های مسافر مانند مراکز اقامتی، پمپ‌های بنزین، مراکز خدمات درمانی، مراکز تعمیرگاهی، پایگاهای اورژانس و جاذبه‌های گردشگری گنجانده شود.
وی تصریح کرد: در مجموع ما از محل گردشگری و صنایع‌دستی در استان سیستان‌ و بلوچستان به ‌دنبال ایجاد اشتغال و تولید درآمد هستیم و با توجه به کسب رتبه دوم ایجاد اشتغال در کشور، یکی از نقاط اتکا در حوزه اشتغال بحث‌های صنایع‌دستی و گردشگری و مجتمع‌های خدمات رفاهی و بوم‌گردی است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، بیان داشت: آمادگی جذب سرمایه‌گذار برای احداث هتل، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین جاده‌ای و ایجاد امکانات ورزش‌های ساحلی در سواحل مکران را داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار