۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم توسعه احکام مستقلی خواهد داشت

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله اقتصاد دریامحور بیان داشت: تلاش می‌شود تا با همکاری مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی، این مقوله در برنامه هفتم توسعه کشور از احکام مستقلی برای اجرا برخوردار گردد.
کد خبر: ۹۴۹۷۲
اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم توسعه احکام مستقلی خواهد داشت

به گزارش مانا، حسن بیک‌محمدلو چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه در جریان اولین روز سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از موضوعات اساسی که نام پیشران را می‌توان برای آن انتخاب کرد، مقوله اقتصاد دریامحور است. 
وی با بیان اینکه اقتصاد دریامحور از جمله مواردی است که مقام معظم رهبری نسبت به آن توجه و تاکیدات ویژه‌ای دارند افزود: تلاش می‌شود با همکاری مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی، موضوع اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم توسعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اقتصاد دریامحور یکی از موضوعات کاربردی در تحقق سیاست و برنامه‌های توسعه‌ای کشور است. 
وی با بیان اینکه پشتیبانی از تجارت دریایی کشور بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است، گفت: بنابراین، توسعه و نگهداری زیرساخت‌های بندری و همچنین تسهیل جریان حمل و انتقال کالا به مراکز مصرف اهمیت بسیار بالایی دارد؛ لذا توجه به موضوع اقتصاد دریامحور جزو اولویت‌های دولت در برنامه توسعه‌ آتی خواهد بود.  
تأمین موجودی کالای اساسی کشور با محوریت بندر امام خمینی(ره) روال مناسبی دارد
بیک‌محمدلو از مجتمع بندری‌امام خمینی(ره) به عنوان یکی از مراکز مهم و استراتژی جهت ورود کالاهای اساسی به کشور یاد کرد و گفت: با هماهنگی بین بخشی و مناسب با دیگر دستگاه‌ها، تأمین موجودی کالای اساسی در روال مناسب و متناسبی قرار دارد. 
وی موجودی کالای اساسی در این بندربزرگ تجاری  را بیش از سه میلیون تن عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم، همواره تأمین کالای اساسی کشور از طریق بندرامام خمینی(ره) با جدیت در حال انجام است تا بازار مصرف  در ایام آخر سال با مشکل روبرو نشود. 
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به شتاب‌گیری حمل کالاهای اساسی به بندر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به صورت روزانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ کامیون برای حمل کالاهای اساسی سایر انواع کالا به بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شوند. 
معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: این سازمان به عنوان متولی نگهداری تأسیسات بندری و تجهیزات پسکرانه، نسبت به رعایت حقوق رانندگان و دیگر فعالان این عرصه توجه ویژه دارد.
وی ادامه داد: زمینه‌های لازم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور ایجاد رفاه رانندگان به خصوص در حوزه  ایجاد مراکز خدماتی، رفاهی و رسیدگی‌های درمانی ویژه حوادث احتمالی فراهم شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار