۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

زیرساخت‌های بندر سجافی توسعه می‌یابد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به لزوم افزایش طول اسکله بندر سجافی هندیجان گفت: بهسازی زیرساخت‌ها و توسعه این بندر با جدیت در دست اقدام است.
کد خبر: ۹۴۹۱۲

زیرساخت‌های بندر سجافی توسعه می‌یابد

 

به گزارش خبرنگار مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، بهروز آقایی در نشست شورای اداری هندیجان که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد اظهار داشت: بندر سجافی در اقتصاد شهرستان هندیجان نقش محوری و تاثیرگذار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ فروند شناور تجاری استان در بندر سجافی فعالیت دارند گفت: این شناور‌ها نیز در زمینه ورود کالا‌های ملوانی نیز فعالیت چشم‌گیری دارند و موجب اشتغال مستقیم برای بیش از ۱۶۰۰ ملوان شده است.

آقایی با اشاره به اینکه در محدوده بندر سجافی، پروژه‌های متعددی تعریف شده است، افزود: عملیات اجرایی ۵۶۰ میلیارد ریال از این پروژه‌ها تا پایان سال جاری آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت مقوله ایمنی دریایی عنوان کرد: تردد‌های دریایی در بندر سجافی تحت نظارت‌های مرتبط با حوزه جستجو و نجات قرار دارد و به منظور گسترش دامنه و ارتقای سطح ایمنی تردد‌های دریایی، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه بندر سجافی در سال ۱۳۸۲ با اسکله‌ای به طول ۱۱۰۰ متر به بهره‌برداری رسید، افزود: تاکنون در حوزه ایجاد زیرساخت‌های این بندر از جمله برق، محوطه‌سازی و جاده اقدامات متعددی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به ترافیک بالای شناور‌های متردد در بندر تجاری سجافی، برای کاهش انتظار شناور‌ها و کشتی‌های ورودی به این بندر لازم است تا محوطه و اسکله این بندر وسعت بیشتری پیدا کند.

آقایی اضافه کرد: الحاق ۹.۲ هکتار به اراضی بندر سجافی در آستانه صدور سند است و فرآیند تطویل ۱۰۵ متر اسکله دیگر در این بندر آغاز می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی  استان خوزستان با تأکید بر ارائه مستمر خدمات زیربنایی در بندر تجاری سجافی تصریح کرد: یکی از خدمات کاربردی و ایمن در راستای تداوم فعالیت شناورها، تصویب ۲۶ هزار متر مکعب لایروبی در محدوده این بندر است که در تسهیل تردد شناور‌ها نقش مؤثری خواهد داشت.

آقایی تعداد شناور‌های ورودی و خروجی در این بندر را در ۱۰ ماهه سال جاری با ۱۵ درصد رشد، ۵۷۶ فروند اعلام کرد و گفت: عملکرد تخلیه‌و‌بارگیری در این مدت با  ۲۴ هزار ۸۱۷ تُن، ۲۳ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است.

بندر سجافی با برخورداری از مزایایی نظیر پسکرانه جمعیتی مناسب در حوزه بازار، زیرساخت‌های مناسب برای صادرات آبزیان، محصولات کشاورزی و احشام، دارای قابلیت‌هایی همچون راه‌اندازی تجارت از طریق کالا‌های ته‌لنجی و همراه ملوان شامل لوازم برقی، لوازم یدکی خودرو. همچنین  تجارت ساحلی با استان بوشهر می‌باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار