۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

تصاویری از کشتی فوق لاکچری صدام حسین/ این کشتی الان کجاست؟

تصاویری از کشتی فوق لاکچری صدام حسین/ این کشتی الان کجاست؟
کشتی تفریحی لوکس صدام حالا به یک کشتی تحقیقاتی تغییر کاربری داده است.
کد خبر: ۹۴۸۷۰

به گزارش مانا به نقل از ایسنا، وبسایت روزنامه دیلی میل تصاویری از کشتی تفریحی صدام، دیکتاتور سابق عراق منتشر کرد که «نسیم بصره» نام دارد و حالا در خدمت مرکز تحقیقات دریایی دانشگاه بصره قرار گرفته است.
هنوز آثار زندگی شخصی صدام در این کشتی ۸۲ متری مشاهده می‌شود، یک تخت بزرگ، پرده‌های ابریشمی و سرویس بهداشتی که در آن طلاکاری شده است.
این کشتی چهار طبقه حتی آرایشگاه، خشکشویی و اتاق کمک‌های اولیه هم دارد.
ساخت این کشتی در ۱۹۸۰ در دانمارک آغاز شد و یک سال بعد به پایان رسید؛ اما شخص صدام پیش از آنکه فرصت پا گذاشتن به آن را داشته باشد، سرنگون و اعدام شد.
صدام در ۲۰۰۳ در پی حمله نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به عراق، از قدرت برکنار شده و سه سال بعد به جرم جنایت علیه بشریت به دار آویخته شد.
دولت‌های متعددی پس از اعدام صدام کوشیدند تا راهی برای استفاده از این کشتی پیدا کنند یا حتی آن را تا ۳۰ میلیون دلار بفروشند؛ نسیم بصره مدتی هم به هتل ملوانان تبدیل شد. این کشتی اکنون در اختیار مرکز تحقیقات موسسه علوم دریایی دانشگاه بصره قرار گرفته است.
تصاویری از کشتی فوق لاکچری صدام حسین/ این کشتی الان کجاست؟تصاویری از کشتی فوق لاکچری صدام حسین/ این کشتی الان کجاست؟تصاویری از کشتی فوق لاکچری صدام حسین/ این کشتی الان کجاست؟تصاویری از کشتی فوق لاکچری صدام حسین/ این کشتی الان کجاست؟تصاویری از کشتی فوق لاکچری صدام حسین/ این کشتی الان کجاست؟تصاویری از کشتی فوق لاکچری صدام حسین/ این کشتی الان کجاست؟

ارسال نظرات
آخرین اخبار