۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

راه‌اندازی خط مسافربری دریایی در مسیر بندرعباس- عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از راه اندازی خط مسافربری-  تفریحی دریایی در مسیر بندرعباس-عمان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۴۷

راه‌اندازی خط مسافربری دریایی در مسیر بندرعباس- عمان

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان هرمزگان به دلیل برخورداری از جزایر متعدد و سواحل زیبای خلیج فارس یکی از مستعدترین استان‌های کشور در زمینه صنعت توریسم دریایی و ساحلی محسوب می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه و ایجاد زیرساختهای گردشگری دریایی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفته است از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این خصوص در استان خبر داد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین و اصلی ترین زیرساختها به منظور توسعه گردشگری دریایی، راه اندازی شناورهای تفریحی در آبهای خلیج فارس و ارائه خدمات تفریحی و مسافربری به گردشگران داخلی و خارجی است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد: در جلسه اخیری که با مدیر بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان برگزار شد، بر راه‌اندازی و تقویت خط مسافری گردشگری در مسیر بندر‌عباس – عمان تأکید به عمل آمد.

محسنی با اشاره به اینکه این خط مسافری از مسیر بندرعباس مجدداً راه‌اندازی و توسعه خواهد یافت، افزود: توسعه و استمرار خط مسافری گردشگری بین عمان و ایران، با توجه به قرابت‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت استان هرمزگان و عمان گسترش می‌یابد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، اذعان داشت: راه‌اندازی و تقویت خط مسافری گردشگری ایران و عمان، علاوه بر فراهم کردن زمینه توسعه گردشگری دریایی در دو کشور، باعث شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و افزایش سرمایه گذاری توسط فعالان اقتصادی در حوزه خارجی خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی به زودی شاهد راه‌اندازی خط مسافربری و تفریحی در مسیر بندر‌عباس – عمان و به دنبال آن رونق گردشگری دریایی استان هرمزگان باشیم.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار