۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

رفع تصرف حریم بستر تالاب‌ها و رودخانه‌های حفاظت شده کشور

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست از تصرف و ساخت و ساز در حد حریم و بستر تالاب ها و رودخانه های حفاظت شده کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۳۰

رفع تصرف حریم بستر تالاب‌ها و رودخانه‌های حفاظت شده کشور

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه یکی ازمهمترین معضلات زیست محیطی فعلی کشور به تالاب ها مربوط می شود از تصرف و ساخت و ساز در حد حریم و بستر تالاب ها و رودخانه های حفاظت شده کشور خبر داد.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه حل این معضل مهم زیست محیطی به عهده وزارت نیرو است،اظهارداشت: به همین منظور جلسات متعددی با این وزارتخانه برگزار و مشکلات موجود در این خصوص توسط کارشناسان محیط زیست به اطلاع آنها رسانده شده است.
به گفته وی، عدم تعیین حد بستر و حریم بسیاری از تالاب ها و رودخانه های مهم کشور توسط وزارت نیرو، غیر دقیق بودن برخی ازمحدوده‌های تعیین شده توسط وزارت نیرو و عدم کفایت ساز و کار نظارتی موجود از جمله مسائل و مشکلاتی بوده است که توسط سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت نیرو اعلام شده است.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان ساخت: در همین راستا تعیین حد حریم و بستر تالاب ها و رودخانه ها و علامت گذاری آنها طبق قانون و نیز رفع تصرف و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرقانونی و بازگردانی به حالت اولیه به عنوان راهکار اصلی حل معضل مذکور به وزارت نیرو اعلام شده است.
ذوالجودی بیان داشت: به منظور حل این معضل مهم زیست محیطی در تالاب های کشور لازم است وزارت نیرو هر چه سریعتر نسبت به موارد اعلام شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات لازم را انجام دهد.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: تالاب ها از مهمترین منابع زیست محیطی کشور محسوب می شوند که با توجه به تغییرات اقلیمی و مشکلات زیست محیطی به وجود آمده در سالهای اخیر، حفاظت و احیای آنها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار