۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

انجام پژوهش‌های علمی و کاوش‌های باستان شناسی در جزیره کیش

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با هدف گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و اجرایی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۳۴

انجام پژوهش‌های علمی و کاوش‌های باستان شناسی در جزیره کیش

مصیب امیری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اهمیت و ضرورت کاوش ها وپژوهش های باستان شناسی در منطقه خلیج فارس از کشور از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با هدف گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و اجرایی خبر داد.
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، اذعان داشت: این تفاهم‌نامه در زمینه پژوهش‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، حفاظت، مرمت و معرفی میراث فرهنگی و طبیعی، حفاظت و حراست از میراث فرهنگی زیر آب واقع در محدوده منطقه آزاد کیش صورت گرفته است.
امیری همچنین یکی دیگر از اهداف تفاهم نامه به امضا رسیده را توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه گردشگری کیش عنوان کرد.
به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محورها و برنامه های پیش رو در این تفاهم نامه شامل گمانه‌زنی و کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه‌های تاریخی - فرهنگی و زیر آب منطقه، شناسایی و معرفی پتانسیل‌های بناهای تاریخی جزیره کیش، شناسایی و معرفی پتانسیل‌های بناهای تاریخی کیش، تعیین عرصه و حریم آثار ثبتی و حفاظتی کیش با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش خواهد بود.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین بررسی و پژوهش معماری و بافت بومی منطقه، برنامه‌ریزی در راستای حفاظت، مرمت و بهره‌برداری بهینه از بناهای تاریخی جزیره کیش، مستندنگاری و پژوهش‌های مردم‌شناسی و زبانشناسی با هدف بهره‌برداری و ثبت در اطلس مربوطه، ضبط، سیاهه‌برداری، مستندسازی و پژوهش میراث ناملموس محلی جزیره از دیگر اهداف تفاهم نامه به امضا رسیده محسوب می شود.
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، یادآور شد: ظرفیت‌سازی منطقه آزاد کیش در راستای حفاظت و بهره‌برداری بهینه از میراث غنی فرهنگی و طبیعی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این تفاهم نامه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار