۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
مدیرکل گمرک بوشهر:

۲۱ میلیون و ۲۵۹ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرکات استان بوشهر از صادرات ۲۱ میلیون و ۲۵۹ هزار تن کالا در ۹ ماه امسال از گمرکات استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۲۳

۲۱ میلیون و ۲۵۹ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی سلیمانی از صادرات ۲۱.۲ میلیون تن کالا با احتساب میعانات گازی در ۹ ماه امسال از گمرکات استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این میزان صادرات به ارزش حدود ۱۰ میلیارد و ۸۵۲ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۸ درصد و از نظر ارزشی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی صادرات بدون احتساب میعانات گازی در ۹ ماه امسال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ۲۱ میلیون و ۱۰۹ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۰ میلیارد و ۷۷۴ میلیون دلار بدون احتساب میعانات گازی در ۹ ماه امسال از گمرکات استان صادر شد.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: این میزان صادرات به بیش از ۱۰ کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۸ درصد و از نظر ارزش ۵۱ درصد افزایش یافته است.

سلیمانی عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان را محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان، سبزیجات و صیفی‌جات دانست و خاطر نشان کرد: این محموله‌ها به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، ترکیه، پاکستان، موزامبیک، نیجریه، تایلند و سودان صادر شده است.

وی از واردات افزون بر ۴۶۱ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر در ۹ ماه امسال خبر داد و بیان کرد: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۸ درصد و از نظر ارزشی ۳۸ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک بوشهر عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان را شامل قطعات و اجزای مختلف نیروگاه اتمی، انواع پارچه، چای، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، قطعات و لوازم یدکی خودرو سواری، ماژور نمایشگر، قطعات و تجهیزات تلویزیون، انواع لاستیک، انواع بلبرینگ، رولبرینگ و لوازم یدکی موتورسیکلت اعلام کرد.

سلیمانی اضافه کرد: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، روسیه، هند، فیلیپین، تایلند، سریلانکا، ترکیه، جمهوری کره و ژاپن بیشترین سهم از کشور‌های کالا‌های وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

وی با اشاره به افزایش درآمد گمرکات استان بوشهر در ۹ ماه امسال خاطرنشان کرد: درآمد گمرکات استان بوشهر در ۹ ماه امسال، افزون بر ۵ هزار و ۱۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶۳ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار