۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

افزایش ۱۷۲ درصدی صادرات دام زنده از بندر شادگان

مدیر بندر و دریانوردی شادگان گفت: در هشت ماه امسال ۸۳ هزار رأس دام زنده سبک از این بندر صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷۲ درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۴۸۵

افزایش ۱۷۲ درصدی صادرات دام زنده از بندر شادگان

به گزارش خبرنگار مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان؛ مصطفی سکرانی با اشاره به رونق فعالیت‌های بازرگانی در زمینه صادرات دام زنده از مبدأ بندر تجاری شادگان افزود: در پی استقبال بازرگانان و صاحبان کالا از مزیت‌های تجاری بندر تجاری شادگان برای صادرات احشام، شاهد رشد قابل توجه از این بندر بوده‌ایم.

وی گفت: مقصد دام‌های صادراتی از بندر شادگان کشور‌های حوزه خلیج فارس به خصوص کویت بوده است.

سکرانی با اشاره به ورود بیش از ۱۴۰ فروند شناور سنتی از ابتدای سال جاری تاکنون که حاکی از رشد بیش از ۴۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ فروند شناور سنتی از نوع فایبرگلاس در اسکله بندر شادگان پهلو گرفته و در حال بارگیری ۱۰ هزار رأس دام زنده به وسیله ۱۰۰ دستگاه تریلر می‌باشند که توانسته برای چهل نفر کارگر بومی منطقه اشتغال ایجاد کند.

بندر تجاری شادگان با ظرفیت پذیرش شناور‌های زیر پنج هزار تن و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن در سال در انتهای خور ابوخضیر قرار دارد.

این بندر در فاصله ۱۰۷ مایل دریایی از بندر شویخ  قطر و ۱۱۵ و ۱۳۰ مایل دریایی از بنادر ام القصر و بصره در عراق، می‌تواند نقش مهمی در رونق کسب و کار و تجارت در منطقه و توسعه بازرگانی با کشور‌های همجوار ایفا کند.

بندر شادگان در آبان ماه ۱۳۹۴ با حضور وزیر کشور و رئیس وقت سازمان بنادر و دریانوردی به طور رسمی افتتاح شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار