۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

احداث ۸ مرکز گردشگری دریایی- ساحلی به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در حال حاضر هشت مرکز گردشگری دریایی ـ ساحلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در نقاط مختلف کشور در دست ساخت است.
کد خبر: ۹۴۴۷۵

احداث ۸ مرکز گردشگری دریایی- ساحلی به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان


احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای توریسم دریایی در شمال و جنوب کشور و ضرورت توسعه صنعت توریسم دریایی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی در دستور کار دولت قرار دارد.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیان داشت: در همین راستا وزارت میراث فرهنگی از تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت‌های مرتبط با توریسم دریایی و ساحلی حمایت می‌کند.

وی با اشاره به استقبال قابل توجه سرمایه گذاران نسبت به ایجاد مراکز گردشگری دریایی و ساحلی، اسکله و نیز خرید شناور‌های تفریحی اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن ایجاد تسهیل در صدور مجوز‌های لازم برای سرمایه گذاران، تسهیلات بانکی نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

تجری در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: از میان طرح‌های سرمایه گذاری در حال حاضر ایجاد هشت مرکز گردشگری دریایی- ساحلی در دست احداث است و پیشرفت فیزیکی آن‌ها قابل توجه است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حجم سرمایه گذاری برای ایجاد هشت مرکز گردشگری دریایی- ساحلی را دو هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با اتمام این پروژه‌های در دست ساخت، فرصت اشتغال برای بیش از هزار و ۶۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: پروژ‌های گردشگری دریایی- ساحلی مذکور در استان‌های مازندران، گیلان، خوزستان و هرمزگان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال احداث است.

تجری با بیان اینکه اکثر این پروژه‌ها حدود ۵۰ درصد با پیشرفت فیزیکی همراه هستند، گفت: امیدواریم ظرف یکی دو سال آینده شاهد بهره برداری این مراکز مهم گردشگری در کشور باشیم.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تاکید کرد: بهره برداری از این مراکز گردشگری زمینه ساز ورود هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه توریسم دریایی است که می‌تواند چشم انداز روشنی را از آینده‌ی این صنعت ترسیم کند.

به گفته وی، به زودی مجوز نهایی سایر پروژه‌های مرتبط با توریسم دریایی نیز نهایی می‌شود که در نهایت منجر به شکوفایی گردشگری در شمال و جنوب کشور خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار