۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

صادرات ۲۱ هزار رأس دام زنده از بنادر خوزستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از صادرات ۲۱ هزار رأس دام زنده سبک از بنادر خوزستان به مقصد کشور‌های حاشیه خلیج فارس به خصوص کویت در دو ماه اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۹۴

صادرات ۲۱ هزار رأس دام زنده از بنادر خوزستان

سید رحمت الله پریچهر در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این دام‌ها از طریق شناور‌های باری استان از بنادر خرمشهر، چوئبده، آبادان، اروندکنار و شادگان صادر شده است.

وی گفت: مجوز صادرات ۴۰۰ هزار رأس دام مازاد سبک از طریق بنادر و گمرکات استان‌های جنوبی صادر شده است که بازرگانان و تجار خوزستانی می‌توانند از ظرفیت بنادر استان برای صادرات دام زنده سبک استفاده کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه با بیان اینکه صادرات دام زنده سبک به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده از طریق بنادر و گمرکات استان ادامه دارد، افزود: صادرات دام مازاد کشور از طریق بنادر استان دارای مزیت‌های اقتصادی زیادی است که اشتغال یکی از این مزیت‌ها است.

پریچهر در ادامه نزدیکی به کشور‌های حوزه خلیج فارس و نیاز مستمر این کشور‌ها به دام زنده ایران را از دیگر مزیت‌های صادرات دام به این کشور‌ها بیان کرد و افزود: شرایط و امکانات خوبی برای صادرات دام زنده از بنادر خوزستان به خصوص شادگان و و خرمشهر فراهم شده است.

به گزارش مانا در سال‌های اخیر صادرات دام زنده سبک به کشور‌های حوزه خلیج فارس با اُفت و خیز‌هایی رو به رو بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار