۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر:

تولید میگو پرورشی در استان بوشهر به ۳۸ هزار تن رسید

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به برداشت میگو پرورشی در اراضی ساحلی استان گفت: تاکنون ۳۸ هزار تن میگو از اراضی پرورشی ساحلی استان بوشهر برداشت شده و تا ۱۵ آذر ادامه دارد.
کد خبر: ۹۴۳۷۶

تولید میگو پرورشی در استان بوشهر به ۳۸ هزار تن رسید

عقیل امینی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر مراکز پرورش میگو را در ۱۲ منطقه این استان اعلام کرد و اظهار داشت: امسال در ۱۲ سایت پرورشی در شش هزار و ۴۰۰ هکتار استخر پرورشی، تاکنون بیش از ۳۸ هزار تن میگو تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در عرصه پرورش میگو پیشرو است تصریح کرد: این استان قطب تولید میگو معرفی شده و این درحالی است که ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر برای پرورش میگو آماده سازی شده و تاکنون شش هزار و ۴۶۰ هکتار به زیر کشت رفته است.

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به بهره برداری از بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در رود شور شمالی در گناوه  گفت: با بهره‌برداری از آن ۲۰ هزار تن میگوی پرورشی به ظرفیت تولید استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در قفس یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که سرمایه‌گذاری در این حوزه توسعه یافته است.

وی اضافه کرد: مجوز پرورش ماهی در خلیج فارس در کوتاه‌ترین زمان صادر می‌شود و حمایت ویژه از سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف می‌شود.

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به صید ماهی در خلیج فارس، تصریح کرد: در هشت ماه امسال صیادان استان بوشهر ۳۰ هزار تن انواع آبزیان صید و به بازار عرضه کرده‌اند.

امینی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵۰۰ شناور در نوار ساحلی بوشهر در عرصه صید آبزیان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۷۴ قایق و ۵۳۲ لنج در استان بوشهر در عرصه صید آبزیان در خلیج فارس فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار