۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

استحصال ۸۷۱ کیلوگرم خاویار طی صید ماهیان خاویاری

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از صید سالانه ماهیان خاویاری دریای خزر در آب‌های ایران با هدف بازسازی و تکثیر این گونه با استحصال حدود ۱۲ هزار و ۶۴۴ تن گوشت و ۸۷۱ کیلو گرم خاویار خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۴۶

استحصال ۸۷۱ کیلوگرم خاویار طی صید ماهیان خاویاری

رضا عباس پور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت صید ماهیان خاویاری دریای خزر گفت: در حال حاضر ذخایر ماهیان خاویاری در وضعیت حساس و تحت مدیریت پنج کشور حاشیه دریای خزر قرار دارد.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: با توجه به توافق سران پنج کشور حاشیه دریای خزر صید تجاری این گروه ازماهیان استخوانی دریای خزر همچنان ممنوع است.

وی خاطرنشان ساخت: در کشور ماه صید ماهیان خاویاری دریای خزر به طور محدود با هدف تحقیقاتی و جهت ذخیر و بازسازی ذخایر انجام می‌شود.

به گفته وی در سال گذشته در مجموع ۱۲ هزار و ۶۴۴ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۸۷۱ کیلو‌گرم خاویاری از مجموع صید این گونه ماهیان با هدف بازسازی ذخایر به دست آمد.

وی خاطرنشان ساخت: صید ماهیان خاویاری با هدف بازسازی و تکثیر طی سال‌های اخیر تقریباً ثابت بوده است و انتظار می‌رود امسال هم در همین حدود صید داشته باشیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اظهار داشت: صید ماهیان خاویاری به منظور بازسازی و تکثیر هر ساله از اوایل مهر ماه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان انجام می‌شود.

وی در ادامه گفته‌های خود به حضور صیادان غیرمجازی اشاره کرد که در طول فصل صید اقدام به صید ماهیان خاویاری می‌کنند و بیان داشت: حضور مستمر یگان حفاظت شیلات در دریای خزر سد بزرگی برای رسیدن اهداف این صیادان غیرمجاز محسوب می‌شود.















                                                                                                                                      

ارسال نظرات
آخرین اخبار