۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
مدیرکل بنادر استان بوشهر:

بندر کنگان مهیای صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه بندر کنگان مهیای صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس شد، گفت: دو پست اسکله رمپ کنگان به زودی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۲۶

بندر کنگان مهیای صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس شد


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با اشاره به اینکه پروژه عملیات احداث دو پست اسکله رمپ بندر کنگان آغاز شده است اظهار داشت: با افتتاح آن در آینده نزدیک، بندر کنگان قادر به نقش‌آفرینی در عرصه تجارت منطقه‌ای خواهد شد.
وی بندر کنگان را یکی از بنادر کهن حوزه خلیج فارس دانست و تصریح کرد: فعال شدن بندر کنگان در عرصه تجارت با کشور‌های همسایه از مطالبه دیرینه ساکنان این بندر بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در همین راستا عملیات اجرایی دو پست اسکله رمپ بندر کنگان به عنوان زیرساخت مهم صادراتی همزمان با هفته دولت سال جاری آغاز شد.

شکیبی نسب ادامه داد: افتتاح پروژه یاد شده برای دهه فجر امسال پیش‌بینی شده بود که با توجه به اولویت قرار گرفتن صادرات بندر کنگان به کشور‌های حوزه خلیج فارس تلاش شد تا دو پست اسکله رمپ این بندر چند ماه زودتر از موعد آماده بهره‌برداری شود.
 
وی با اشاره به حمایت‌های مؤثر فرماندار کنگان در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این بندر گفت: طرح توسعه اسکله بندر کنگان نیز عملیات اجرایی آن با سرعت قابل قبولی در حال انجام است که با تحقق این مهم ظرفیت صادرات بندر کنگان از شناور‌های ۵۰۰ تنی به بیش از ۲.۵ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.
 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: این پروژه شامل ساخت موج شکن‌های جدید به طول ۱۹۰۰ متر و استحصال ۹۵۰۰ متر مربع با اعتبار کل ۱۵۰۰ میلیارد ریال که همواره در سفر مقامات عالی دولت مورد مطالبه جدی شهروندان کنگانی بوده است.
 شکیبی نسب ادامه داد: تحقق رونق اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی از اولویت‌های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی برای بندر کنگان است که این مهم با جدیت تمام در مسیر تحقق قرار دارد.

وی اظهار کرد: به موازات اقدامات صورت گرفته پروژه‌های زیرساختی ارزشمندی نیز در بنادر بوشهر، دیر و ریگ عملیاتی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار