۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

زیردریایی اتمی انگلیس گرفتار حریق شد

یکی از زیردریایی‌های اتمی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس پس از آنکه به دلیل آتش‌سوزی دچار خسارت شد، مجبور شد تا ماموریت به شدت محرمانه خود را ناتمام بگذارد.
کد خبر: ۹۴۲۳۰

 

زیردریایی اتمی انگلیس گرفتار حریق شد

به گزارش مانا به نقل از شبکه خبری راشا تودی، برای اطفای حریق ناشی از اتصالی برق در داخل این زیردریایی اتمی به نام HMS Victorious که در زمان حادثه حامل موشک‌های هسته‌ای Trident2 بود، کل خدمه ۱۳۰ نفری آن از جمله بسیاری از افراد خارج از خدمت، به تکاپو افتادند.

در حالی که بنا بر گزارش‌ها، آتش نسبتاً سریع مهار شد، اما به دلیل اعلام وضعیت اضطراری توسط کاپیتان، این زیردریایی مجبور شد تا در مکانی نامعلوم در اقیانوس اطلس شمالی به سطح آب بیاید تا دودهای سمی از آن تخلیه شود.

یکی از منابع نیروی دریایی سلطنتی انگلیس نیز توضیح داد که هر عضو نیروی دریایی سلطنتی یک آتش‌نشان واجد شرایط است و این تضمین می‌کند که کشتی‌ها و زیردریایی‌های این کشور می‌توانند در صورت بروز چنین حوادثی بدون تأثیر بر خروج عملیاتی خود واکنش سریع نشان دهند.

درضمن، خسارت ناشی از این آتش‌سوزی در این زیردریایی باعث شد تا کاپیتان آن از مأموریت فوق سری دست بکشد و به خدمه دستور دهد تا به پایگاه اصلی آن در اسکاتلند برگردند.

روزنامه سان نیز گزارش داد، این زیردریایی ۳۰ ساله که هزینه‌اش بیش از سه میلیارد دلار است یکی از چهار زیردریایی گشت‌زنی بازدارنده اتمی بدون توقف نیروی دریایی سلطنتی انگلیس است. یکی از سخنگوهای نیروی دریایی سلطنتی انگلیس نیز گفت که این حادثه بر روند گشت بازدارندگی در دریا تاثیری نگذاشته اما از ذکر جزئیات بیشتر امتناع کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار