۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

برگزاری کارگاه‌های آموزشی واکنش مؤثر در برابر نشت نفت از سوی IMO

مجموعه‌ای از کارگاه های آموزشی در خصوص واکنش مؤثر در برابر نشت نفت، از سوی سازمان بین المللی دریانوردی( IMO )در کشور‌های حوزه مدیتراته مرکزی و شرقی در حال انجام است.
کد خبر: ۹۴۱۶۹

برگزاری کارگاه‌های آموزشی واکنش مؤثر  در برابر نشت نفت از سوی IMO


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت سازمان جهانی دریانوردی؛ مجموعه­‌ای از کارگاه‌های آموزشی در خصوص نشت نفت، از سوی IMO در کشور‌های حوزۀ مدیتراته مرکزی و شرقی به ترتیب در مونته نگرو (۱۳-۱۴ اکتبر)، در آلبانی (۱۸-۲۰ اکتبر) و در ترکیه (۲۴-۲۶ اکتبر) برگزار شد و همچنین قرار است در (­ ۲۲-۲۳ نوامبر) در قاهره مصر نیز برگزار شود.

در گزارش IMO آمده است؛ کارگاه‌ها توسط مرکز منطقه‌ای واکنش اضطراری آلودگی دریایی دریای مدیترانه (REMPEC) از طریق برنامه همکاری فنی یکپارچه IMO (ITCP) برگزار شدند.

بر اساس این گزارش مرکز منطقه‌ای واکنش اضطراری آلودگی مدیترانه از طرح‌های ملی ارائه شده در کارگاه‌های برگزار شده (NOSCP) حمایت نموده و آن‌ها را پایه و اساس یک چارچوب آمادگی پایدار و واکنش مؤثر در خصوص نشت نفت می­‌داند. همچنین در ادامه نیز اشاره شد که کارگاه‌های آموزشی موجود می‌­تواند اجرای مؤثر کنوانسیون بین‌المللی آمادگی، واکنش و همکاری با آلودگی نفتی (OPRC) را تسهیل کند.

هدف از انجام این فعالیت­‌ها این است که ذی‌نفعان و کارکنان دولتی مربوطه به عنوان شرکت کننده در کارگاه‌ها دانش لازم را در خصوص مواجهه و مقابله در خصوص حادثه نشت نفت پیدا کنند و با شناسایی هرگونه شکاف یا کاستی در طرح­‌های ملی در خصوص نشت نفت به تقویت این طرح­‌ها و به‌روزرسانی­‌های لازم کمک کنند.

در پایان خاطر نشان شد که قرار است در سال آتی (۲۰۲۳) در بسیاری از کشور‌های منطقه دریای مدیترانه فعالیت­‌های مشابهی در این زمینه صورت پذیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار