۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

امضاء تفاهم نامه ساخت مارینا بین وزارتخانه‌های میراث و راه و شهرسازی

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از امضای تفاهم‌نامه بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی در راستای ساخت مارینا و مجتمع های گردشگری دریایی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۹۳

امضاء تفاهم نامه ساخت مارینا بین وزارتخانه‌های میراث و راه و شهرسازی

سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه توسعه توریسم دریایی در دستور کار دولت جدید قرار گرفته است، بیان داشت: ایجاد زیرساخت‌های توریسم دریایی به تنهایی از عهده وزارت میراث خارج است چرا‌که اقداماتی نظیر ساخت اسکله، مارینا و تردد شناور‌های مسافربری و گردشگری به دلیل تخصصی بودن به عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.
مدیر کل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: در همین راستا و به منظور توسعه توریسم دریایی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک توسط وزیر میراث فرهنگی و وزیر راه و شهرسازی با محوریت ساخت مارینا و مجتمع‌های گردشگری دریایی به امضا رسید.
به گفته وی، بر اساس این تفاهم‌نامه منعقد شده، وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به اخذ مجوز‌های لازم به سرمایه گذاران بخش خصوصی که به منظور ساخت مارینا از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی می‌شوند، اقدام کند.
فاطمی تصریح کرد: امضای این تفاهم نامه بین دو وزیر، باعث می‌شود تا موانع قانونی بر سر راه مجتمع‌های گردشگری دریایی و ساحلی بر‌طرف شود.
وی اذعان داشت: بر‌طرف شدن موانع ساخت مارینا در سواحل جنوبی کشور نمونه بارزی از امکان تعامل سازنده دو وزارتخانه در راستای توسعه توریسم دریایی در آب‌های شمالی و جنوبی کشور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار