۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

ایجاد زیرساخت های گردشگری در سواحل مکران هرمزگان

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان از پایان عملیات ایجاد زیرساخت گردشگری در سواحل کران واقع در جاسک خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۸۸

ایجاد زیرساخت های گردشگری در سواحل مکران هرمزگان

سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا با تأکید بر اینکه بندر جاسک واقع در ساحل مکران دارای طبیعت بی‌نظیری در زمینه بهره برداری گردشگری است، اظهار داشت: به همین منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ساحل این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان، افزود: هرساله تعداد زیادی مسافر و گردشگر از شهرستان جاسک بازدید می‌کنند که با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بی‌شک تعداد این گردشگران چندین برابر خواهد شد.
به گفته وی، در همین رابطه سرمایه‌گذارانی از شهرستان جاسک برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اعلام آمادگی کرده‌اند که مجوز‌های لازم برای آن‌ها صادرشده است.
بناوند خاطر نشان ساخت: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری سواحل جاسک از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، ایجاد امکانات گردشگری جهت رفاه گردشگران ورودی به ساحل جاسک انجام شده است.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، برای عملیات ایجاد زیرساخت گردشگری جاسک مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
وی با تأکید بر اینکه تأمین اعتبار پروژه‌های گردشگری شهرستان جاسک جهت تسریع در ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه توریسم منطقه در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: امیدواریم به زودی شاهد تأمین اعتبارات لازم باشیم.
تبدیل خور‌های جاسک به مرکز توریسم دریایی و پرنده نگری سواحل مکران
بناوند با اشاره به وجود بیش از ۲۱ خور در سواحل جاسک، اذعان داشت: این خور‌ها که زیستگاه و توقفگاه انواع پرندگان مهاجرند در فصول مختلف سال دیده می‌شوند یکی از مهمترین پتانسیل‌های گردشگری مکران محسوب می‌شوند که تاکنون مورد بهره برداری قرار نگرفته‌اند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، یادآور شد: در همین راستا ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در یکی از خور‌های منطقه به نام " کرتی" برنامه ریزی و طرح مطالعاتی آن در دست تهیه است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان، اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونق توریسم در خور‌های سواحل جاسک به عنوان مرکز توریسم دریایی و پرنده نگری سواحل عمان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار