۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

صدور مجوز تردد ۳ فروند کروز از بوشهر و بندر عباس به مقصد قطر

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از صدور مجوزهای لازم از سوی وزارت میراث فرهنگی جهت تردد سه فروند کروز از مقصد بوشهر و بندر عباس به قطر همزمان با برگزای مسابقات جام جهانی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۳۱

صدور مجوز تردد ۳ فروند کروز از بوشهر و بندر عباس به مقصد قطر

سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای توسعه توریسم دریایی و استفاده از ظرفیت‌های این بخش از توریسم در توسعه گردشگری خلیج فارس همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی قطر، گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود، راه اندازی خطوط گردشگری دریایی توسط شناورهای کروز از مقاصد بنادر جنوبی ایران به قطر در دستور کار وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: در همین راستا چندی پیش مجوز تردد سه فروند کروز از مقصد بوشهر و بندر‌عباس به قطر همزمان با برگزای مسابقات جام جهانی از سوی وزارت میراث فرهنگی صادر شد.
وی بیان داشت: آغاز به کار این سه فروند شناور کروز منوط به صدور مجوزهای لازم از سوی وزات راه و شهرسازی نیز خواهد بود که امیدواریم با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی این امر محقق شود و شاهد رونق و شکوفایی توریسم دریایی در خلیج فارس باشیم.
فاطمی بیان داشت: تردد این کروزها امکان ورود گردشگران خارجی به ایران و نیز ورود علاقه مندان ایرانی به قطر برای تماشای جام جهانی را فراهم خواهد کرد.
گفتنی است پیش از این وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تلاش این وزارتخانه برای جذب تماشاگران مسابقات جام جهانی قطر به جزایر کشور و استان های ساحلی خبر داده و گفته بود در خصوص بهره گیری از ظرفیت برگزاری جام جهانی در کشور قطر از هم اکنون برنامه ریزی‌های خاصی آغاز شده است که از آن جمله می توان به برگزاری جلسات مختلف با مقامات فرهنگی قطر برای فراهم کردن شرایط مناسب سفر به ایران در حین جام جهانی اشاره کرد.
پیش بینی می شود، برگزاری جام جهانی قطر نقش مهمی در توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی در آبهای خلیج فارس داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار