به گزارش مانا، این رکوردشکنی به افزایش صادرات و واردات عربستان سعودی نسبت داده میشود. عربستان سعودی استراتژی تبدیل شدن به یک مرکز لجستیک جهانی را دنبال میکند.
از سال ۲۰۲۱، بندر دمام ارائه خدمات ترانشیپ کانتینر را برای اتصال بنادر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و بنادر شرق آسیا، مجدداً طراحی کرد و به خدماتش افزود تا بتواند ایفاگر یک نقش کانونی در این رابطه باشد و بر روند آمار عملکرد خود تاثیر افزایشی بگذارد.
سازمان بنادر عربستان سعودی، در تلاش است تا بتواند کشتیهای کانتینری غول پیکر بیشتری را در دمام پهلو دهد و سالانه تا ۱۰۵ میلیون تُن کالا را از طریق آن جابهجا کند.
بندر ملک عبدالعزیز در دمام از طریق راه آهن به بندر خشک ریاض متصل است و در آینده از طریق شبکه لند بریج عربستان به بندر جده در سواحل دریای سرخ متصل میشود.
بندر دمام دارای یک ترمینال کانتینری، دو پایانه کالاهای عمومی و یک شیپ یارد برای تعمیرات کشتی شامل دو اسکله شناور است که میتوانند کشتیهایی با طول ۲۱۵ متر را در خود جای دهند.
گروه PSA سنگاپور که یکی از بزرگترین ترمینال اپراتورها در سطح جهان است، سرمایه گذاری و همکاری نزدیکی را با بندر دمام در جهت تبدیل آن به کانونی برای مبادلات کالا و کانتینر در سطوح منطقهای، فرامنطقهای و بینالمللی دارد.
منبع:
indiaseatradenews.com
آسام تدبیر دانش