۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

رغبت تجار و بازرگانان برای صادرات کالا به عراق از مرز دریایی خرمشهر

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: به دنبال بسته شدن مرز تجاری شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند، تجار و بازرگانان برای صادرات کالا به عراق، به مرز دریایی خرمشهر روی آوردند.
کد خبر: ۹۳۷۶۹

رغبت تجار و بازرگانان برای صادرات کالا به عراق از مرز دریایی خرمشهر

 نادر عمید زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: مرز دریایی خرمشهر با زیرساخت‌های بسیار مناسب، برخورداری از اسکله‌های ویژه، شرایط مناسبی برای صادرکنندگان کالا مهیا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مرز تجاری شلمچه به علت تردد زائران اربعین حسینی با درخواست گمرک عراق بسته شده است، افزود: بهترین مسیر صادرات کالا به عراق مرز دریایی خرمشهر است.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه مرز تجاری شلمچه تا ۲۶ شهریور ماه بسته خواهد بود از عموم صادرکنندگان کشور خواست برای صادرات انواع کالا‌های غیرنفتی از مرز دریایی خرمشهر استفاده کنند.

عمید زاده در ادامه افزود: شناور‌های باری و تجاری در مسیر اروندرود می‌توانند با ضریب ایمنی بالا کالا‌های صادراتی را به بنادر جنوبی عراق از جمله بصره و ابوفلوس انتقال دهند افزود: با صرفه‌ترین مسیر صادرات کالا به عراق مرز دریایی خرمشهر است.

وی گفت: تجار و بازرگانان برای اینکه بازار عراق را از دست ندهند با خیال آسوده از مسیر دریایی برای صادرات کالا استفاده کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار