۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

اتمام پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر تا پایان امسال/ لایروبی بندر صیادی بابلسر به دلیل پسروی آب دریای خزر

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به تخصیص ۲۰ میلیارد تومان جهت بهسازی بندر صیادی بابلسر در سال ۱۴۰۱ از اتمام این پروژه تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۶۷

اتمام پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر تا پایان امسال/ لایروبی بندر صیادی بابلسر به دلیل پسروی آب دریای خزر

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات بهسازی بندر صیادی شامل احداث موج شکن‌های اصلی و عرفی به طول ۱۲۰۰ متر، احداث اسکله تخلیه صید در مجاور رودخانه بابل‌رود، محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی به وصعت سه هزار متر است.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، گفت: احداث ساختمان اداری و حفاظت منابع در ۲۰۰ متر مربع، احداث دیوار سنگی هادی رسوب در امتداد رودخانه به طول ۵۰۰ متر و لایروبی حوضچه آرامش به حجم ۳۵۰ هزار متر مکعب از دیگر ویژگی‌های پروژه مذکور محسوب می‌شود که به اتمام رسیده است.
بهشتیان همچنین احداث اسکله داخل حوضچه به طول ۲۰۰ متر و خرید و نصب و فانوس دریایی بر روی دیوار هادی رسوب را از دیگر اقدامات انجام شده به منظور بهسازی بندر صیادی بابلسر اعلام کرد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر تقریباً به اتمام رسیده است، گفت: با تخصیص ۲۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل پروژه مذکور، تا پایان امسال شاهد بهره برداری کامل از این پروژه خواهیم بود.
وی با اشاره به پایان آمدن سطح آب دریای خزر به میزان ۱ تا ۲ متر طی سال‌های اخیر، بیان داشت: همین امر مشکلات متعددی را برای بنادر تجاری و صیادی فعال در حاشیه دریای خزر به وجود آورده است.
بهشتیان اظهار داشت: این امر مشکلاتی را برای بندر صیادی بابلسر نیز به وجود آورده به طوری که این بندر به لایروبی مجدد نیاز دارد تا شناور‌های صیادی بتوانند به راحتی در این بندر تردد کنند.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، خرید دستگاه لایروب، پرداخت مطالبات پیمانکار و تکمیل تاسیسات از جمله اقداماتی است که جهت تکمیل نهایی این بندر صیادی تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار