۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

بهره‌ برداری از سه طرح صنعتی در منطقه آزاد اروند

سه طرح تولیدی و صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۶۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۱۲۰ نفر در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۷۴۲

بهره‌ برداری از سه طرح صنعتی در منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرنگار مانا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها شامل تولید مقاطع فولادی، لوله تک جداره از جنس پلی اتیلن و لوازم یدکی خودرو هستند.

محمدرضا اسکندری افزود: علاوه بر این طرح‌ها، ۹ طرح صنعتی - تولیدی دیگر نیز در آینده نه چندان دور در این منطقه آزاد به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌های تولیدی دو هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال است که اشتغالی بالغ بر ۶۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد کرد.

اسکندری ادامه داد: این طرح‌ها هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی گفت: پروژه دیگر تولیدی در منطقه آزاد اروند ابر پروژه فولاد جهان‌آرا است که با حجم سرمایه گذاری ثابت بالغ بر ۴۵۰ میلیون یورو و سرمایه در گردشی معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این اَبَر پروژه برای بیش از سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو)، در محل تلاقی آبراه‌های اروندرود و کارون واقع است.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه ۱۳۸۴ فعالیت اقتصادی و تجاری خود را با هدف رونق او جهش اقتصادی در شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر شروع کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار