۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

توقیف دو شناور باری حامل کالای خانگی قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف دو فروند شناور باری حامل کالای خانگی قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۲۶

توقیف دو شناور باری حامل کالای خانگی قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر حین گشت دریایی، دو فروند شناور باری را توقیف و آنان را مورد بازرسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور‌های توقیف شده، ۵۵ دستگاه یخچال، ۵۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۳۰ دستگاه ماشین ظرف‌شویی و ۵۰ دستگاه مایکروفر را که فاقد هرگونه مدارک و اسناد گمرکی بودند کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه کالا‌های مکشوفه قاچاق در یکی از بنادر کشور‌های حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود ارزش کالا‌های قاچاق را ۶۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: در این ارتباط هشت متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت و با تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار پاکباز با اشاره به اینکه دو محموله قاچاق کالا قرار بود به صورت غیرقانونی در یکی از بنادر خوزستان ترخیص شوند افزود: قاچاقچیان در رسیدن به این هدف ناکام ماندند.

وی بر تداوم برخورد بدون ملاحظه با پدیده قاچاق کالا در مناطق ساحلی و آب‌های شمال غرب خلیج فارس با هدف حمایت از تولید و اشتغال داخلی تاکید کرد.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر مرز ساحلی و آبراهی همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار