به گزارش گروه بینالملل مانا؛ مؤسسۀ آلفالاینر اعلام کرد بررسی عملکرد هفت شرکت کوچک کانتینری نشان میدهد، سوددهی بهتری نسبت به شرکتهای بزرگ منطقهای دارند.
بر اساس این گزارش شرکتهای SM Line کرهجنوبی، ماتسون آمریکا و حملونقل اقیانوسی Transpacific در سال ۲۰۲۱ از سوددهی بسیار خوبی نسبت به ظرفیت خود برخوردار بودند.
بر اساس این گزارش شرکتهای کوچک علیرغم همهگیری کووید در سال ۲۰۲۱ به بالاترین سود عملیاتی سالانه خود رسیدهاند برای مثال شرکت ماتسون در سال گذشته میلادی ۱.۱۴ میلیارد سود عملیاتی را از آن خود کرد در حالیکه این شرکت ۹۲۰۰۰ teu ظرفیت دارد.
شرکت حملونقل اقیانوسی نیز در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۴۵ میلیون دلار سود خالص عملیاتی داشته است.
در ادامه گزارش آلفالاینر آمده است علیرغم اینکه شرکت SM Line کرهجنوبی در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ زیانهای مالی داشته، اما در سال ۲۰۲۱ بیش از ۹۲ میلیون دلار سود کسب کرد در حالیکه این شرکت در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۲۳ میلیون دلار کسب کرده بود ضمن اینکه مجموع ظرفیتهای این شرکت ۹۳۴۱۰ teu کانتینر است.
به طور کلی درآمد اپراتورهای متوسط و کوچک کانتینری بین سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ بین ۱۰۰ تا ۷۰۰ درصد افزایش یافته است.
این در حالی است که مجموع ظرفیت این شرکتها بیشتر از ۲.۵ میلیون teu نیست و رتبههای آنها در لیست شرکتهای کانتینری بین ۱۱ تا ۳۰ میباشد.
به اعتقاد تحلیلگر آلفالاینر علت افزایش درآمد این شرکتها تردد در مسیرهای کوتاه است.