۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

۲.۷ میلیارد قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی بوشهر ذخیره‌سازی شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر از ذخیره‌سازی ۲.۷ قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورش سواحل استان خبر داد و گفت: هدف‌گذاری امسال تولید ۳۴ هزار تُن میگو پرورشی از سایت‌های پرورشی است.
کد خبر: ۹۳۴۸۹

۲.۷ میلیارد قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی بوشهر ذخیره‌سازی شد

علی بازدار در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از پایان ذخیره‌سازی بچه میگو در مزارع پرورش میگو خبر داد و اظهار داشت: امسال شش هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است.

وی با اشاره به فعالیت پرورش میگو در ۱۲ سایت ساحلی یادآور شد: کار ذخیره سازی بچه میگو در استخر‌های پرورش از اردیبهشت آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه داشت و عملیات برداشت نیز از اواسط شهریور آغاز می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر وضعیت پرورش میگو در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هیچ یک از استخر‌های پرورش میگو در استان بوشهر دچار بیماری و مشکل نشده‌اند.

وی اظهار کرد: پارسال از سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار ذخیره سازی ۲.۱ میلیارد قطعه بچه میگو، ۲۸ هزار تن میگو پرورشی برداشت شد.

بازدار اضافه کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد میگو پرورشی تولیدی در استان بوشهر به خارج کشور صادر می‌شود این صنعت نقش مهمی در اشتغال، رونق اقتصادی و ارزآوری دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر این استان را قطب تولید میگو پرورشی دانست و گفت: این استان با توجه به مزیتی که در بخش پرورش میگو دارد به عنوان قطب این محصول با تولید بیش از ۶۰ درصد میگوی کشور معرفی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار