۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

مسافران و گردشگران هشدار‌های جوی و دریایی را جدی بگیرند

مسافران و گردشگران هشدار‌های جوی و دریایی را جدی بگیرند
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی از تعطیلی بنادر مسافری و گردشگری استان هرمزگان در شرایط نامساعدجوی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۳۰

به گزارش مانا، علی رضا محمدی کرجی ران با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی از روز دوشنبه تا چهارشنبه اظهار داشت: طبق پیش بینی‌ها، وضعیت دریا در هفته جاری با توجه به وزش بادهای شدید جنوب شرقی تحت تأثیر جریانات مونسون از اقیانوس هند در تنگه هرمز به حداکثر سرعت خود می‌رسد که در نتیجه شاهد تلاطم دریا و بخصوص در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با دریایی مواج در تمامی مناطق دریایی و فراساحل هرمزگان مواجه خواهیم بود.

وی در خصوص اقدامات و تمهیدات انجام شده در مواجهه با این بحران و لزوم مدیریت بحران در فعالیت‌های بندری طی روزهای بارندگی و توفانی پیش رو بیان کرد: با توجه به شدت وزش این بادها که تلاطم دریا را در مسیرهای دریایی شناورهای تجاری و مسافری استان به دنبال دارد، دستورات لازم به مسؤولان تمامی بنادر نسبت به آمادگی در مقابل این وضعیت، همراه با اتخاذ تمهیدات لازم در زمان اوج بحران داده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در مورد پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع بارندگی و رعد و برق در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان، تأکید کرد: تصمیمات لازم درخصوص این وضعیت بحرانی در همه تأسیسات و ابنیه بندری و دریایی و همچنین جلوگیری از رفت و آمد شناورهای سبک در روزهای بحرانی برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، تذکرات لازم به مسؤولان مربوطه داده شده است.

محمدی‌کرجی‌ران از مسافران و گردشگران درخواست قبل از سفر به استان هرمزگان و استفاده از شناورهای مسافری در بنادر مسافرپذیر و اسکله‌های گردشگری و تفریحی دریایی و احتمال تعطیلی این بنادر نسبت به هشدارهای جوی و دریایی توجه جدی داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار