۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

تحول اساسی در انتظار بنادر خورسیف و سجافی

طی سال گذشته ۶۰ هزار تن کالا در بندر سجافی تخلیه و بارگیری شده است و در این راستا سعی در کاهش کمبود‌ها داریم تا در آینده‌ای نزدیک شاهد بهبود فعالیت‌ها در بندر سجافی باشیم.
کد خبر: ۹۳۳۱۶

تحول اساسی در انتظار بنادر خورسیف و سجافی

به گزارش مانا، معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با مجموعه اقدامات صورت گرفته در بنادر خورسیف و سجافی، طی یک بازه زمانی کوتاه مدت، شاهد تحول اساسی در این بنادر خواهیم بود.
علی اکبر صفایی پس از بازدید از بنادر هندیجان، ماهشهر، سجافی و خورسیف، اظهار داشت: در بندر خورسیف امکاناتی خوبی فراهم شده، اما در حوزه لایروبی مشکلاتی وجود دارد لذا تلاش خواهیم کرد این مشکلات مرتفع شود؛ بر این اساس هماهنگی و همکاری‌های لازم با سازمان‌های ذیربط انجام خواهد شد تا شاهد رونق تجاری بندر خورسیف باشیم.
وی پس از بازدید از بندر سجافی، با بیان اینکه این بندر رشد خوبی داشته است، افزود: طی سال گذشته ۶۰ هزار تن کالا در بندر سجافی تخلیه و بارگیری شده است و در این راستا سعی در کاهش کمبود‌ها داریم تا در آینده‌ای نزدیک شاهد بهبود فعالیت‌ها در بندر سجافی باشیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اراضی پشتیبانی بندر سجافی، بیان کرد: اقدامات بسیار مناسبی در این بخش صورت گرفته است و اگر انتقال سند صورت گیرد ۹ هکتار به مساحت بندر اضافه خواهد شد که موجب توسعه محوطه‌ها و نگهداری هرچه بهتر از کالا‌های موجود در بندر می‌شود. شناور‌های جست و جو و نجات دریایی و شناور‌های آتشخوار به بندر سجافی اعزام می‌شود و در یک بازه زمانی کوتاه شاهد تحول اساسی در این بندر خواهیم بود.
حبیب آقاجری؛ نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید اظهار داشت: خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه بنادر ماهشهر، هندیجان و سجافی برنامه ریزی بسیار مناسبی انجام داده است و شاهد اقدامات خوبی در حوزه توسعه اسکله ها، توسعه محوطه‌ها، لایروبی، تامین شناور‌های ناجی و آتشخوار هستیم؛ از تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان بنادر تشکر می‌کنیم و همگی تلاش خواهیم کرد تا در جهت پیشبرد اهداف نظام که خدمت به مردم است گام‌های بلندی برداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار