۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

امکان واردات ۶ بار کالای ته لنجی یا ملوانی از بنادر تجاری خوزستان

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به لحاظ قانونی امکان واردات ۶ بار در سال کالای ته لنجی یا ملوانی در بنادر تجاری خوزستان وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۲۵۶

امکان واردات ۶ بار کالای ته لنجی یا ملوانی از بنادر تجاری خوزستان

به گزارش خبرنگار مانا، احسان خاندوزی در بازدید از بندر و گمرک چوئبده افزود: با این اقدام فعالیت لنج‌داران بومی قانونمند شده و می‌توانند از مسیر قانونی کالای خود را وارد کشور کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال رسمیت دادن به واردات کالاهای ته لنجی یا ملوانی هستیم تا امکان واردات از استان‌های ساحلی تسهیل شود افزود: با هرگونه اقدام قانونی که سبب رونق اقتصادی در بنادر خوزستان شود موافق هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا با همکاری وزارت کشور، وزارت صمت و وزارت امور اقتصادی و دارایی، در این زمینه با استان‌های مرزی همکاری می‌کند تا به کار لنجداران که کالای خود را در قالب ته‌لنجی وارد می‌کنند و اغلب متهم به قاچاق می شوند رسمیت داده شود.

خاندوزی افزود: صاحبان شناورهای بومی خوزستان می‌توانند کالاهای خود را وارد گمرک کنند و پس از ثبت آماری، به عنوان کالای رسمی عرضه شود و حتی می‌توان با رسمیت پیدا کردن این کالاها در بیرون از استان نیز آنها را عرضه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان سفر به خوزستان از بندر و گمرک اروند کنار و چوئبده بازدید کرد.

وی سپس با تعدادی از دریانوران و ملوانان این دو بندر دیدار و گفتگو کرد و در جریان مشکلات آنان که عموماً روی محور واردات بیشتر کالای ملوانی بود قرار گرفت.

ملوانان خوزستانی می توانند طبق فهرست اعلامی از سوی گمرک کالاهای ته لنجی خود را ازطریق بنادر چوئبده، آبادان، خرمشهر، هندیجان و شادگان بدون پرداخت حقوق گمرکی وارد کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار