۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

توسعه و رونق بنادر کوچک در اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در رویکرد جدید این سازمان به توسعه و رونق بنادر کوچک کشور نگاه ویژه‎ای معطوف شده است که نمونه ه‎ایی از این رویکرد در استان بوشهر با اجرای طرح جامع نمایان شده است.
کد خبر: ۹۳۲۴۴

توسعه و رونق بنادر کوچک در اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،حسن بیک محمدلو در نشست شورای عالی سازمان بنادر در بوشهر اظهار کرد: بنادر کوچک به واسطه ارتزاق و معیشت مردم مورد توجه ویژه سازمان بنادر است و در حوزه بودجه ریزی تلاش شده رسیدگی به امورات مردم و پرهیز از پروژه‎های عظیم فاقد عایدی لازم برای مردم در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: استان‌های ساحلی از مقصدهای نخست سفرهای رئیس جمهور بوده که در این سفرها تکلیف‎هایی نیز برای سازمان بنادر و دریانوردی مشخص شده که سعی می‎شود به طور جد پیگیری و اجرایی شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در این زمینه نگاه ویژه به استان‌های ساحلی و به ویژه نوار جنوبی به واسطه ظرفیت‎‌های فراوان معطوف شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: پایانه مسافری دریایی بندربوشهر تا پایان مهرماه امسال پیش بینی شده تا برای مسافران جام جهانی مورد استفاده قرار گیرد.

محمد شکیبی نسب افزود: بخش دریایی این پروژه تا پایان مرداد و سالن آن نیز تا پایان مهرماه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به محصور بودن محوطه بندری در بافت شهری طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین تدارک دیده شده است که پیشرفت فیزیکی احداث زیرساخت‎های این مجتمع اکنون ۸۶ درصد است.

شکیبی نسب یادآور شد: ظرفیت تخلیه و بارگیری کنونی بندر بوشهر هفت میلیون تن در سال است که با اجرا طرح‏های توسعه‌ای مجتمع بندری نگین به ۱۵ میلیون تن درسال افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: بندر بوشهر از لحاظ عملکرد کانتینری و تناژی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم کشور را دارا است.
وی گفت: طرح توسعه بندر در بخش‎های مختلفی در دستور کار است که اکنون بندر بوشهر در آستانه انعقاد قرارداد با سرمایه‎گذاران بخش خصوصی برای احداث اسکله نفتی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در ارتباط با زون صنعتی (با قابلیت ایجاد ارزش افزوده) مجتمع بندری نگین که در بخش انتهایی این مجتمع طراحی شده آمادگی لازم برای جذب سرمایه‎گذاران بخش خصوصی وجود دارد.

شکیبی نسب افزود: عمق کانال دسترسی بندر بوشهر نیز اکنون ۱۰.۸ متر است که براساس یکی از مصوبه‎های سفر رئیس جمهور باید با افزایش عمق شرایط تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بوشهر فراهم شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: احداث اسکله های مجتمع بندری نگین نیز با ظرفیت پذیرش کشتی‎های ۵۰ هزار تنی دیده شده است.
وی عنوان کرد: همچنین اجرا یک لایه رسوب‌گیر نیز برای کانال دسترسی بندر بوشهر پیش بینی شده که اجرا آن مانع رسوب‌گیری کانال دسترسی بندر بوشهر خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طرح جامع چراغ راهی برای توسعه بنادر کوچک شمالی استان بوشهر است که به عنوان اقدامی بسیار ارزشمند در سه بازه زمانی ۵ ساله تدارک دیده شده است.

شکیبی نسب افزود: اکنون در استان بوشهر برنامه نخست پنج ساله طرح جامع بنادر شمالی در این استان آغاز شده است که با حمایت سازمان بنادر برنامه‌ها‌‎ی آن اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: طرح توسعه بندر کنگان نیز بخوبی در حال است که نویدبخش رونق فعالیت اقتصادی ساحل نشینان استان بوشهر است که بیشترین مرز آبی را با خلیج فارس دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار