۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

صادرات ۲۰۰ میلیون دلار از استان بوشهر به کشور قطر هدف گذاری شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بر اساس یک برنامه سه ساله پیش بینی شده صادرات این استان به کشور قطر از ۹۰ میلیون دلار کنونی در سال به ۲۰۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۲۳۹

صادرات ۲۰۰ میلیون دلار از استان بوشهر به کشور قطر هدف گذاری شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مهدی صفوی در گفتگویی با بیان اینکه اکنون بیش از ۷۰ درصد صادرات کشور به قطر در اختیار استان بوشهر است اظهار داشت: بر اساس برنامه سالانه افزایش ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلاری برای آن پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: تمرکز صادرات کشور به کشور‌های همسایه است، چون بازار خیلی بزرگی در همسایگان وجود دارد که صادرات استان بوشهر نیز بر گرفته از نگاه ملی بر کشور‌های همسایه و به ویژه کشور قطر تمرکز کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرادامه داد: کشور قطر با توجه به میزبانی از جام جهانی اکنون از اولویت‌‎های استان بوشهر برای صادرات است چراکه در توسعه زیرساخت‌ها به محصولات صادراتی استان بوشهر نیازمند است.

صفوی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت تعاونی‌های استان بوشهر اظهار کرد: سعی شده از ظرفیت محلی مانند مرزنشینان و ملوانی به نحو مطلوبی در بهبود وضعیت اقتصادی استان بوشهر کمک کنند.

وی با بیان اینکه در موضوع زیرساخت‌‎ها باید این مهم در بنادر استان تقویت شود تا برای صادرات بویژه موادمعدنی تسهیل سازی شود عنوان کرد: در ارتباط با دیگر مزیت‎‌های صادراتی استان بوشهر مانند میگو و گوجه فرنگی خارج از فصل نیز رویداد‌هایی تجاری پیش بینی شده که در نیمه دوم امسال اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار