۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر :

دستگاه ایکس‌ری کانتینری بندر دیر به‌زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه بندر دیر مبداء صادرات کل کشور به کشور قطر تعیین و زیرساخت‌های آن فراهم می‌شود گفت: برای تسریع در ارائه خدمات به بازرگانان در صادرات از بندر دیر، دستگاه ایکس‌ری کانتینری خریداری شده این بندر به‌زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۳۸

دستگاه ایکس‌ری کانتینری بندر دیر به‌زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود

خورشید گزدرازی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صادرات از بنادر و گمرکات استان در سال جاری افزایش یافته است افزود: جام جهانی فوتبال قطر فرصت مهمی برای افزایش صادرات و توسعه طرح‌های گردشگری فراهم کرده هرچند این فرصت تنها در زمینه صادرات نامرئی نیست بلکه کشور میزبان بازی‌های جام جهانی یعنی قطر از نظر لجستیک و تأمین بسیاری از اقلام مورد نیازش فرصت طلایی برای ایران ایجاد کرده است.

وی با اشاره به توسعه زیر‌ساخت‌های بندری و گردشگری استان اظهار داشت: بنادر استان بوشهر با کشور‌های مختلف حاشیه خلیج‌فارس مراوده و تعامل تجاری و اقتصادی دارند که مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصت مهمی در عرصه توسعه تجارت و صادرات فراهم می‌کند، به عنوان مثال حتی اگر از موضوع تبادل مسافر میان دو کشور بگذریم کانون‌های تولید انواع محصولات با کیفیت کشاورزی نزدیک به بنادر بوشهر برای تامین مایحتاج قطر در این دوره می‌تواند منجر به افزایش سطح درآمد‌های اقتصادی در کشورمان باشد.

وی با بیان اینکه بنادر بوشهر و دیر در جریان جام جهانی قطر ظرفیت‌های مهمی در عرصه تجارت دریایی و گردشگری دارند خاطر نشان کرد: اکنون ۷۰ درصد صادرات محموله‌های غیرنفتی ایران به قطر از استان بوشهر انجام می‌شود و بندر دیر با فاصله اندک آن به قطر زمینه رونق اقتصادی تجاری آن فراهم شده است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به نصب دستگاه ایکس‌ری کانتینری در بندر دیر تصریح کرد: برای تصریح در صادرات کالا از بندر دیر به قطر دستگاه ایکس‌ری کانتینری خریداری شده که به‌زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود و امید است تسریع در انجام فرآیند و امور گمرکی در این دوره به گونه‌ای انجام شود که نهایتاً الگویی برای سایر بنادر کشورمان جهت استفاده حداکثری از فرصت‌ها شناخته شود.

گزدرازی اضافه کرد: بندر دیر مبداء صادرات کل کشور به کشور قطر تعیین و زیرساخت‌های آن فراهم می‌شود و مسئولان دولتی در این زمینه اعلام کرده‌اند برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این دوره خاص زمانی تمام زیرساخت‌ها را مهیا کرده و تسهیلات لازم برای انجام امور تجاری را فراهم می‌کنند.

وی از راه‌اندازی خط دریایی و کشتیرانی بوشهر - قطر خبر داد و بیان کرد: با افتتاح پایانه دریایی مسافری بوشهر خط دریایی و کشتیرانی بوشهر به قطر راه‌اندازی می‌شود و این اتفاق نه تنها در ایام جام جهانی بلکه در سایر ایام سال می‌تواند دروازه موفقیتی برای اقتصاد کشور از بوشهر شناخته شود، چون بسیاری از کشور‌های حاشیه خلیج فارس مایحتاج مورد نیازشان را از بازار ایران تامین می‌کنند و هرچه بتوانیم تسهیلات تردد خطوی کشتیرانی در این بخش مهیا کنیم مستقیم به نفع اقتصاد ملی ایران گام برداشته‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به تأمین سوخت کشتی مسافری افزود: در این راستا تأمین سوخت یارانه‌ای کشتی‌های مسافری این خط دریایی در دستور کار قرار دارد.

گزدرازی راه‌اندازی توریسم گردشگری دریایی بوشهر برای انتقال مسافران از کشور‌های اورآسیا و استان‌های شمالی به قطر را از اهداف این خط دریایی دانست و افزود: مهم‌ترین برنامه قبل آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر به قطر و بالعکس است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار