۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

ملوانان ایرانی گرفتار در موریس راهی کشورمان شدند

ملوانان ایرانی گرفتار در موریس راهی کشورمان شدند
۹ ملوان و صیاد بلوچ کشورمان با مساعدت سفارت ایران در ماداگاسکار و وزارت امور خارجه موریس، آزاد شدند و دیروز موریس را ترک و از طریق اقیانوس هند به کشورمان عزیمت کردند.
کد خبر: ۹۳۰۲۸

به گزارش مانا به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنتاناناریو، ۹ ملوان و صیاد بلوچ کشورمان با مساعدت سفارت ایران در ماداگاسکار و وزارت امور خارجه موریس، آزاد شدند و دیروز موریس را ترک و از طریق اقیانوس هند به کشورمان عزیمت کردند.

این صیادان به اتهام ورود به آب‌های سرزمینی جزیره موریس و حمل مواد مخدر، حدود ۱۴۰ روز در این کشور در بازداشت قرار داشتند.

حسن علی بخشی، سفیر کشورمان در کشور‌های اقیانوس هند مستقر در ماداگاسکار ضمن اعلام این خبر، در مصاحبه با خبرنگار صداوسیما در ابیجان گفت: مقامات موریس بالاخص وزیر امور خارجه این کشور همکاری بسیار خوبی را در این موضوع ارائه داده و سوخت و آذوقه و آب رایگان را برای بازگشت هموطنانمان در اختیارشان قرار دادند.

علی بخشی افزود: از صیادان کشورمان استدعا دارم با رعایت احتیاط‌ های لازم وارد آب‌های بین‌المللی شوند و حتماً تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با ناملایمات دریایی و خصوصاً مدارک شناسایی معتبر شخصی و کشتی شان را به همراه داشته باشند.

وی افزود: در گذشته موارد متعدد بازداشت صیادان کشورمان را به علل یاد شده شاهد بوده‌ایم و متاسفانه هم اکنون نیز شمار دیگری از صیادان بلوچ کشورمان به علت نداشتن مدارک شناسایی یا به اتهام حمل مواد مخدر در کشور‌های ساحلی آفریقایی در بازداشت به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد صیادان قوانین آب‌های بین‌المللی و سرزمینی کشور‌ها را بدانند و متناسب با آن به دریانوردی اقدام کنند.

علی بخشی افزود: صیادان در صورت گرفتار شدن، تلاش کنند به هر طریق ممکن با سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور هدف یا نزدیک‌ترین سفارت ممکن تماس بگیرند.

 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار