به گزارش مانا؛ رئیس اجرایی شناور پشتیبان صیادی گفت: دریانوردی در آبهای آزاد و اقیانوسها، رساندن قطعات تعمیراتی، سوخت، موادغذایی و آب به شناورهای صید از مسئولیتهای کشتی پارس صدف است.
محمد نرهای افزود: این کشتی مجهز به انبار ماهی با دمای منفی ۱۸ درجه و تونل انجماد با دمای منفی ۳۰ درجه است که و ظرفیت انجماد بیش از هزار تن صید را دارد.
رئیس اجرایی شناور پشتیبان صیادی گفت: این کشتی، صید شناورها را نیز دریافت و در سردخانههای پیشرفته و تونل انجماد سریع خود نگهداری و سپس به ساحل منتقل میکند.
محمد نرهای افزود: کشتی پارس صدف به طول ۶۴ و عرض ۱۲متر، با ارتفاع آبخور ۴ متر ساخته شده است.
وی گفت: تمام طراحی و ساخت این شناور به دست متخصصصان توانمند ایزوایکو اجرا شده است.
مدیرعامل ایزوایکو گفت: این شناور اکنون گواهی نامههای دریایی را به طور کامل گرفته و آماده دریانوردی و پیوستن به ناوگان صید و صیادی است.
سلمان ضربی افزود: در این شناور فضای مناسب برای ۲۴ نفر از خدمه هم که خسته از صید بر میگردند، وجود دارد.
وی گفت: در حال حاضر سه مورد سفارش از بخش خصوصی و خارجی برای ساخت کشتیهای پشتیبان صیادی دریافت شده است.
استاندار هرمزگان هم گفت: از دیرباز کشتی سازی با اقتصاد دریا در هرمزگان شناخته شده است.
مهدی دوستی افزود: این کشتی یک نمونه مطلوب در پشتیبانی از صید است که موجب بهره وری در بخش صید و صیادی میشود.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس ظرفیت ساخت کشتیهای اقیانوس پیما، سکوهای نفتی و گازی و تعمیر انواع شناورها دارد.