۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

همزمان با روز جهانی اقیانوس پانزدهمین همایش ملی علوم و فنون دریایی ایران برگزار می‌شود

همزمان با روز جهانی اقیانوس پانزدهمین همایش ملی علوم و فنون دریایی ایران برگزار می‌شود
همزمان با روز جهانی اقیانوس پانزدهمین همایش ملی علوم و فنون دریایی در روز‌های (۱۷ و ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱) در بندر ماهشهر به صورت حضوری و برخط برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۰۶
به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛ معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها  در آخرین جلسه هماهنگی همایش ملی محیط زیست دریایی و تالاب‌ها از برگزاری " پانزدهمین همایش ملی علوم و فنون دریایی خبرداد و گفت: این همایش همزمان با روزجهانی اقیانوس  در روز‌های (۱۷ و ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱) از طریق انجمن علوم وفنون دریایی ایران با همراهی و مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، در کنار تالاب شادگان و خوریات بندر ماهشهر برگزار خواهد شد.
مجتبی ذوالجودی تصریح کرد: تالاب بندر شادگان و خوریات بندر ماهشهر به عنوان یکی از مهم‌ترین اکوسیستم‌های ساحلی  دریایی در منطقه حساس و شکننده خلیج فارس و یکی از مهمترین نقاط صنعتی در سواحل کشور محسوب می‌شوند.
وی در ادامه اظهار کرد: نامگذاری روز جهانی محیط زیست به دنبال افزایش روند نابودی محیط زیست و هر آنچه که در آن است اتخاذ گردید تا در این روز توجه جهانیان را به این موضوع جلب نماید.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها در ادامه به موضوع تاریخچه روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و گفت: تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال ۱۹۷۲ برمی گردد در آن سال برای اولین بار سازمان ملل متحد کنفرانسی را با موضوع انسان و محیط زیست در استکهلم سوئد برگزار کرد. همزمان با برپایی این کنفرانس مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که منجر به تشکیل UNDP شد و در کشور عزیز ما ایران ضمن گرامیداشت روز جهانی محیط زیست هفته‌ای به این نام تعیین شده است که هر ساله برنامه‌های متعددی در این ایام برگزار می‌شود.
وی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱، با توجه به تأکیدات معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور  برنامه‌های متنوع و تاثیرگذاری  در حوزه‌های مختلف تدارک و برنامه ریزی شده است. یکی از برنامه‌هایی که در این هفته  توسط انجمن علوم وفنون دریایی ایران و معاونت دریایی و تالاب‌های سازمان پیش بینی شده برگزاری همایش ملی محیط زیست دریایی و تالاب‌های کشور  می‌باشد که با مشارکت سایر سازمان‌های مرتبط و  با هدف فرهنگ سازی و استفاده از تجربیات اندیشمندان و محققان محیط زیست کشور در حوزه محیط زیست دریایی و تالاب‌ها  به انجام خواهد رسید که امیدوار هستیم با اجرای این همایش بتوانیم قدم‌های قاطع و بلندی در جهت حفاظت از محیط زیست دریایی برداریم.
گفتنی است این همایش در چهار محور " فیزیک دریا و هواشناسی دریایی"، " اثرات متقابل تغییر اقلیم و اقیانوس‌ها "، " آلودگی‌های محیط زیست دریایی و حفاظت از زیست گاه‌های دریایی " و حفاظت از تالاب‌ها و تامین حق آبه‌ها و پدیده گرد و غبار " برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار