۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:

۳۴۲ قطعه بچه لاک‌پشت در ساحل خلیج‌فارس منطقه عسلویه رها شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در راستای حمایت و حفاظت از آبزیان ۳۴۲ قطعه لاک‌پشت گونه منقار عقابی در سواحل خلیج‌فارس شهرستان عسلویه رهاسازی شد.
کد خبر: ۹۲۹۹۷

۳۴۲ قطعه بچه لاک‌پشت در ساحل خلیج‌فارس منطقه عسلویه رها شدند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد  با بیان اینکه هر ساله از اواخر اسفندماه تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های منقار عقابی در سواحل پارک ملی دریایی نای‌بند آغاز می‌شود اظهار داشت: مهم‌ترین تهدیدات پیش روی فرآیند زادآوری لاک‌پشت‌های دریایی در فصل تولید مثل مرتبط با عوامل انسانی تردد و حضور، آلودگی نوری و عوامل طبیعی شامل تخریب لانه توسط شغال و روباه و آبگیری سواحل در زمان مد است.

وی بیان کرد: تردد انسان و بازدید گردشگران در محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها با همکاری دهیاری روستا‌های ساحلی مدیریت شده است، اما تا نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه شرایط طبیعی لاک‌پشت‌ها از طریق جابه‌جایی لانه‌ها و ایجاد هجری سایت به صورت کامل برطرف شده است، گفت: چرخه تولید مثل لاک‌پشت با این اقدامات مدیریتی تکمیل شده است.

قلی‌نژاد با اشاره به رها‌سازی بچه لاک‌پشت دریایی در سواحل عسلویه افزود: در دو ماه نخست امسال پنج لانه لاک‌پشت دریایی بازگشایی و نوزاد لاک‌پشت به صورت ایمن شده به دریا هدایت شدند.

وی بیان کرد: در مجموع از تعداد پنج لانه ۳۴۲ نوزاد لاک‌پشت به سواحل دریایی پارک ملی دریایی نای‌بند عسلویه رهاسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: یازدهمین دوره اجرا طرح حمایت و حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در پارک ملی دریایی نای‌بند با حمایت شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس در حال اجراست.

قلی‌نژاد  اضافه کرد: با همکاری محیط‌بانان و نیرو‌های بومی آموزش دیده در سال‌های اخیر و حمایت‌های مداوم شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس خوشبختانه نتایج طرح بسیار مطلوب بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار