۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴

آغاز تخلیه ۱۲۰ هزار تن گندم در اسکله غلات بندر امام خمینی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از پهلوگیری دو فروند کشتی اقیانوس پیما و آغاز عملیات تخلیه ۱۲۰ هزار تن گندم در اسکله غلات بندر امام خمینی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۵۹

آغاز تخلیه ۱۲۰ هزار تن گندم در اسکله غلات بندر امام خمینی

امید جهان نژادیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: تخلیه گندم از این کشتی‌ها با استفاده از چندین دستگاه مکندۀ قوی و حمل یکسره آن توسط شبکه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی تا چهار روز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با تخلیه این دو محموله گندم، مجموع واردات و تخلیه گندم در بندر امام خمینی در سال جاری به ۸۲۵ هزار تُن خواهد رسید.

جهان نژادیان افزود: واردات گندم از بندر امام خمینی طبق برنامه تنظیمی شرکت بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی ادامه خواهد یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: چند فروند کشتی دیگر حامل گندم در حال حرکت به سمت بندر امام خمینی هستند که در روز‌های آینده جزئیاتی از برنامه پهلوگیری این کشتی‌ها اعلام خواهد شد.

پارسال اندکی بیش از ۲.۹ میلیون تُن گندم از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده بود.

حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود.

تشدید خشکسالی و کاهش شدید تولید محصولات اساسی به خصوص گندم، حجم واردات کالا‌های اساسی به کشور را افزایش داده است.

براساس اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده که در مقایسه با سال ماقبل آن ۲۱ درصد افزایش یافت.

بندر امام خمینی واقع در خورموسی و در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز، دومین بندر استراتژیک کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان محسوب می‌شود.



          

ارسال نظرات
آخرین اخبار