۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

آلودگی هوای بندر امام خمینی به ۶۷ برابر حد مجاز رسید

بر اساس اعلام مرکز پایش هواشناسی خوزستان ، آلودگی هوا و ذرات معلق در هوای بندر امام خمینی ناشی از توفان گرد و خاک عراقی به 67 برابر حد مجاز رسید.
کد خبر: ۹۲۸۹۷

آلودگی هوای بندر امام خمینی به ۶۷ برابر حد مجاز رسید

به گزارش خبرنگار مانا، در بندر امام خمینی میزان آلایندگی هوا به ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب رسید که حداکثر توان اندازه گیری ایستگاه‌های سنجش هوا محسوب می‌شود.

آلایندگی در آبادان یک هزار و ۶۲۵، شادگان دو هزار و ۷۶،  ماهشهر دو هزار و ۶۵۴  و هندیجان دو هزار و ۶۱۱ میکروگرم برمترمکعب ثبت شده است.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

استانداری خوزستان در پی شرایط بسیار نامساعد جوی و هجوم بی رحمانه ریزگردها، فعالیت اداری در همه شهر‌های استان از جمله شهر‌های ساحلی خوزستان را تعطیل اعلام کرد.

فعالیت پروازی فرودگاه‌های ماهشهر و آبادان به علت کاهش دید افقی کمتر از ۳۰۰ متر تعطیل شد و صد‌ها مسافر در این فرودگاه‌ها سرگردان شدند.

هواشناسی خوزستان و مدیریت بحران استانداری با اعلام سطح نارنجی، نسبت وقوع گرد و خاک از بیابان‌های جنوبی عراق و کشیده شدن آن به مناطق ساحلی خوزستان هشدار داده بودند.

توفان گرد و خاک تا فردا چهارشنبه با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت.

استانداری خوزستان هنوز در خصوص تعطیلی احتمالی روز چهارشنبه تصمیم نگرفته است.

توفان گرد و خاک فعالیت تجاری و زندگی عادی مردم را با اختلال جدی رو به رو کرد و اغلب ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان را به طور کامل خانه نشین کرد.

با وجود شدت وغلظت گرد و خاک و آلودگی شدید هوا که در ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است فعالیت بنادر استان به خصوص بندر امام خمینی ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار