۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

هشدار سطح نارنجی دریایی در استان بوشهر صادر شد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به سبب وزش باد شدید و مواج شدن خلیج‌فارس هشدار دریایی سطح نارنجی برای اقدام ضروری صادر شده است.
کد خبر: ۹۲۸۰۵

هشدار سطح نارنجی دریایی در استان بوشهر صادر شد

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی در سطح نارنجی یا پرخطر اظهار داشت: پیرو هشدار دریایی سطح زرد در روز گذشته بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از روز یکشنبه تا چهارشنبه هفتۀ جاری به سبب وزش باد شمال غربی در سواحل و فراساحل استان به‌ویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر، خلیج‌فارس به تناوب مواج و متلاطم باشد.

وی با بیان اینکه براساس این هشدار وزش باد شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود، گفت: در این راستا افزایش ارتفاع موج دریا تا سه متر پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر اثر مخاطره این وضعیت را برشمرد و تصریح کرد: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می‌شود.

شکوهی‌پور با تأکید بر خودداری از تردد‌های دریایی گفت: از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر پرهیز شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار