۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
مدیرعامل سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس خبر داد:

تامین بیش از ۵۰ درصد ارز پتروشیمی کشور در پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس از ثبت ۹ میلیارد دلار از محل صادرات محصولات در این منطقه خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد ارز پتروشیمی کشور از منطقه پارس جنوبی تامین می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۵۶

تامین بیش از ۵۰ درصد ارز پتروشیمی کشور در پارس جنوبی


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  سخاوت اسدی در مراسم تقدیر از جهادگران تولید گاز طبیعی در زمستان ۱۴۰۰ اظهار داشت: در مجموعه منطقه پارس جنوبی ۲۷ فاز اجرا شده که ۱۳ پالایشگاه در حال فعالیت هستند و از مجموعه شرکت‌های پارس جنوبی ۷۰۵ میلیون متر مکعب گاز تولید شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به فعالیت شرکت‌های پایین دست و بخش پتروشیمی افزود: در سال ۱۴۰۰ مجموعه صادرات از منطقه پارس جنوبی ۹ میلیارد دلار رکورد زده شد و این یعنی تقریباً بیش از ۵۰ درصد ارز که توسط بخش پتروشیمی کشور تامین می‌شود که در چرخه اقتصادی کشور بسیار مهم است و ما قدردان همه تلاشگران این عرصه هستیم.

وی با اشاره به حجم عظیم تولید گاز و فشار بسیار بالای بر روی تولید کنندگان افزود: تلاش بی‌وقفه و جهادی متخصصان صنعت نفت که به صورت شبانه روزی در عرصه تولید گاز کشور فعالیت می‌کنند باید بیان و تبیین شود.

وی افزود: دشمن با تحریم، فریبکاری، عملیات و حملات مستقیم و غیرمستقیم و تهدیدات نظامی و غیرنظامی می‌خواست در تولید و چرخه اقتصادی کشور اختلال ایجاد کند، ولی با دستان پر برکت متخصصان صنعت نفت ناکام ماند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در مراسم تقدیر از جهادگران تولید گاز طبیعی از فرمانداران و شورای تامین استان و شهرستان عسلویه و نیروی انتظامی و نظامی و سپاه و نیروی هوافضای سپاه و مرزبانی و پدافند هوایی ارتش و سربازان گمنام امام زمان که با تلاش آن‌ها این خدمات شایسته‌ای شکل گرفت تشکر کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار