۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹

برخورد قانونی با شناور‌های متخلف در ایجاد آلودگی دریایی در خلیج‌فارس

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از برخورد قانونی با شناور‌های متخلف در ایجاد آلودگی دریایی در خلیج‌فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۵۴

برخورد قانونی با شناور‌های متخلف در ایجاد آلودگی دریایی در خلیج‌فارس

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر حجت خسروی با اشاره به اینکه محیط زیست خلیج‌فارس به صورت مستمر رصد و پایش می‌شود اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مکرر در خصوص رعایت الزامات زیست محیطی به شناورها و به منظور جلوگیری از تکرار اشتباهات در این امور، با تمامی شناورهایی که در موضوع آلودگی دریایی و حفظ محیط زیست دریایی مرتکب تخلف شوند برخورد قانونی خواهد شد و در این خصوص هیچ موردی قابل اغماض نیست.

وی با اشاره به وقوع آلودگی دریا در چند روز گذشته تصریح کرد: در این راستا و در موردی که در چند روز گذشته توسط یک فروند شناور صورت گرفت ضمن اقدام به عملیات پاکسازی و رفع آلودگی نفتی ایجاد شده توسط تیم مقابله با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، گزارش لازم تنظیم و به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، پایش رعایت الزامات محیط زیست دریایی را از موضوعات جدی عنوان کرد و گفت: امیدواریم تمامی شناورها با رعایت موارد لازم نسبت به حفظ محیط زیست دریایی کوشا باشند و ما شاهد هچگونه تخلف و سهل انگاری در این خصوص نباشیم.

گفتنی است، این پرونده با رأی مرجع قضایی منجر به محکومیت و همچنین جریمه نقدی برای مالک شناور متخلف شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار