۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

ناو جنگ جهانی دوم آمریکا در حال غرق شدن است

ناو جنگ جهانی دوم آمریکا در حال غرق شدن است
مقام‌های محلی گزارش کردند که ناو جنگی آمریکا که متعلق به جنگ جهانی دوم است، به دلیل شکستگی در بخش بدنه به سمت اسکله بوفالو در نیویورک کج شده است و در حال غرق شدن است.
کد خبر: ۹۲۶۷۲

به گزارش مانا، مقام‌های محلی آمریکا اعلام کردند که ناو «یو.اس.اس سالیوانز» نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا که متعلق به دوران جنگ جهانی دوم است در حال کج شدن به سمت اسکله بوفالو است.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به نقل از یکی از مقام‌های محلی آمریکا گزارش کرد که ناو آمریکایی که از نبرد در اقیانوس آرام سالم بیرون آمده است، هفته جاری در پارک نیروی دریایی در بوفالو دچار شکستگی در بخش بدنه شد و هم‌اکنون به سمت اسکله بوفالو در نیویورک مورب شده است و در حال غرق شدن است.

این گزارش می‌افزاید، کشتی جنگی که از حملات هوایی ژاپن در اقیانوس آرام، توفان و رگبارهای آتش توپخانه جان سالم به در برده است، هم‌اکنون به آرامی دور از صحنه‌های جنگ که دهه‌ها پیش شاهد، در اسکله بوفالو در نیویورک در حال غرق شدن است.

طبق این گزارش، شکستگی در بخش بدنه این ناو امریکایی روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۴ فروردین ماه) به وجود آمد و آب به داخل کشتی نفوذ کرد و هم‌اکنون کشتی در حال غرق شدن است. آنطور که مقام‌های محلی می‌گویند علت شکستگی در بدنه نامشخص است و یکی از مسئولان پارک نیروی دریایی آمریکا در این خصوص گفت: «ما مشکلی داریم که نمی‌دانیم چیست».

کشتی فوق در سال ۱۹۷۷ وارد بوفالو شده است و مسئولان نیروی دریایی آمریکا در آن زمان در حد توان خود، سوخت و نفت کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا را تخلیه کردند و هم‌اکنون مهندسان دریایی و اعضای شرکت ساخت و ساز دریایی بیدکو به همراه دیگر ارگان‌ها در تلاش هستند تا با ارزیابی می ان خسارت، آب را از داخل محوطه کشتی خالی کنند و آنطور که گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد در هر دقیقه، ۱۳ هزار گالن آب از کشتی خارج شده است.

طبق گفته مقام‌های محلی، ناو سالیوانز که در سال ۱۹۴۳ راه اندازی شد، یکی از چهار نمونه باقی مانده از ناوشکن کلاس فلچر است که در جهان باقی مانده است. این کشتی ۳۷۶ فوت طول دارد، دارای تسلیحاتی چون تفنگ های کالیبر بوده و حدود ۳۱۰ ملوان در آن حضور داشتند.

نیویورک‌تایمز گزارش کرده است که این کشتی همچنین در طول جنگ کره فعال بوده است و از ناوهای دیگر در هنگام حمله به خطوط تدارکاتی کره شمالی پشتیبانی می‌کرده است. به گفته نیروی دریایی آمریکا، این کشتی برای خدمات خود در جنگ جهانی دوم ۹ ستاره نبرد و دو ستاره برای جنگ کره دریافت کرد.

پیش از این نیز گزارش شده بود که کشتی فوق در سال ۲۰۱۸ به دلیل شکاف در بدنه آن شروع به غرق شدن کرد. این پارک نیروی دریایی آمریکا در آن سال، یک کمپین جمع آوری کمک مالی برای پرداخت هزینه تعمیرات کشتی راه اندازی کرد و تا اواخر سال ۲۰۲۱ یک میلیون دلار جمع آوری کرد و عملیات تعمیر کشتی تابستان گذشته آغاز شد و در ماه اکتبر به دلیل شرایط دریاچه این عملیات متوقف شد و قرار بود روز دوشنبه هفته گذشته از سرگرفته شود که روز چهارشنبه شکاف گسترش یافت.

پارک نیروی دریایی آمریکا در نیویورک، علاوه بر محل استقرار ناو یو اس اس سالیوانز، محل اقامت سه کشتی دیگر نیروی دریایی است که شامل «یو اس اس لیتل راک»، و «یو اس اس کروکر» و کشتی «پی تی اف-۱۷» می‌شود و آنطور که مسئولان پارک گفته‌اند تا زمان مشخص شدن مشکل، بازدید از این بخش از دسترس بازدیدکنندگان خارج خواهد بود.



ارسال نظرات
آخرین اخبار