۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

بالا آمدن آب دریا به شناور‌های صیادان بندر دیر خسارت زد

فرماندار شهرستان دیر گفت: بر اثر بالا آمدن آب دریا در بندر دیر تعدادی از قایق‌های صیادی غرق شدند و به تعداد زیادی از شناور‌ها نیز خسارت وارد شد.
کد خبر: ۹۲۶۵۹

بالا آمدن آب دریا به شناور‌های صیادان بندر دیر خسارت زد

به گزارش مانا، صبح امروز براثر بالا آمدن آب دریا به دلیل مد شدید (تغیاله) خساراتی به شناورهای مستقر در اسکله شهرداری و ادوات صیادی آنها وارد و تعدادی از قایق‌های صیادی غرق شدند.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته است، افزود: با حضور مسئولین و تلاش نیروهای مردمی و امدادی قایق‌ها از آب بیرون کشیده شده است.

وی درباره میزان خسارت این حادثه، عنوان کرد: کارشناسان در حال پیگیری دقیق میزان خسارت وارده به شناورها هستند تا حقی از صیادان ضایع نشود.

باربرز درباره دغدغه صیادان در خصوص نبود اسکله مناسب برای پهلوگیری قایق‌های صیادی، گفت: در ماه‌های گذشته از راه‌های مختلف پیگیری‌های زیادی انجام گرفته و شاهد حضور مسئولین کشوری و استانی و بازدید از وضعیت استقرار قایق‌های صیادی و مشکلات صیادان بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه ساخت اسکله مناسب حق صیادان شهر دیر است، افزود: با توجه به اینکه بندر دیر بزرگترین بندر صیادی کشور است باید اسکله‌های متعدد داشته باشد و امیدواریم در دولت سیزدهم به همت دولتمردان این خواسته صیادان عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: تاکنون از طریق سازمان بنادر و دریانوردی، شیلات و مبادی ذی‌ربط پیگیر حل این مشکل صیادان بوده‌ایم و باز هم تلاش می‌کنیم.

بندر صیادی دیر که به عنوان بزرگترین بندر صیادی کشور شناخته می‌شود، با وجود اینکه جمعیت زیادی از آن روزی خود را از دریا ارتزاق می‌کنند اما در زمینه زیرساخت‌ها بویژه اسکله صیادی با مشکلات متعددی رو به رو است.

این معضل باعث شده تا در سال‌های گذشته نیز شاهد حوادث این چنینی در این بندر باشیم که پدیده سیش در سال ۹۵ و وارد آمدن خسارات جدی به شناورهای صیادی یکی از نمونه‌های آن است و انتظار است مسئولین تدبیری در این زمینه ییاندیشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار