۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

سفر‌های دریایی هرمزگان بدون سانحه به ایستگاه پایانی خود رسید

چهاردهمین طرح سفر‌های دریایی نوروز در مسیر۱۶ گانه مجاز دریایی در پایتخت دریایی ایران درحالی بدون سانحه به ایستگاه پایانی رسید که طبق اعلام مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طی این مدت سه میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۱۵ هزار نفر سفر بر پهنه آب‌های فیروزه‌ای خلیج فارس به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۲۵۶۶

سفر‌های دریایی هرمزگان بدون سانحه به ایستگاه پایانی خود رسید


به گزارش مانا، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران صبح امروز (۱۵ فروردین ماه) با اعلام خبر پایان طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ و قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی نوروزبانان دریایی در بزرگترین پهنه آبی کشور اظهارکرد: از ابتدای طرح تسهیل سفرهای دریایی که از ۲۵ اسفند سال گذشته تا امروز  پانزدهمین روز از فروردین ماه جاری ادامه داشت، در مجموع سه میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۱۵ هزار نفر سفر از سرزمین اصلی به مقصد جزایر این استان و بالعکس صورت گرفته است.

وی ادامه داد: خدمات رسانی مناسب و مستمر صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان طی موج نخست سفرهای نوروزی و تردد بیش از دو میلیون نفر سفر از جزایر و مکان های گردشگری این استان، هموطنان زیادی را ترغیب کرد تا در موج دوم این سفرها و طی روزهای تعطیلات نوروزی نوروزبانان هرمزگان میزبان بیش از یک میلیون نفر مسافر در کنار آب های نیلگون خلیج فارس باشند.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر هرمزگان، استقرار ۲۴ تیم غواصی، ۳۵ تیم همیارناجی، دو فروند یدک‌کش تخصصی آتش‌خوار، به آب اندازی بویه‌های مسیر تردد، مشارکت شناور حجاز ۶۶ و۲۰ تیم بازرسی فنی، بازآموزی خدمه شناورهای مسافری و تفریحی ایمنی در تمامی بنادر استان و ‌مسیر تردد مجاز دریایی و گردشگری سفری ایمن برای جابه‌جایی نزدیک به چهار میلیون نفر سفر را از نقاط عطف طرح تسهیل سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۱ برشمرد.

محمدی کرجی‌ران در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین آمار و اطلاعات مربوط به وضعیت میزان جابه‌جایی شناورهای مسافری و تفریحی در استان طی ۱۹ روز اجرای طرح نوروزی اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده، ۷۶هزار و ۶۹ شناور مسافری و تفریحی در مسیرهای دریایی و جزایر استان و بالعکس جابه‌جا شدند.

به گفته وی، از ابتدای طرح تسهیل سفرهای دریایی در استان هرمزگان، در مجموع ۵۹۷ هزار و ۵۷۰ خودرو در مسیر دریایی پهل – لافت(جزیره قشم) تردد داشتند که نسبت به سال ۹۸ و قبل از شروع کرونا پنج درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان، بیش‌ترین حجم جابه‌جایی مسافر و گردشگر از ابتدای اجرای طرح نوروزی امسال را مربوط به روز پنجم فروردین به عنوان شلوغ‌ترین روز تعطیلات نوروزی عنوان کرد که طی این روز، در مجموع ۳۷۵ هزار نفر سفر انجام شد که بخش عمده این ترددها در مسیر دریایی پهل – لافت(جزیره قشم) انجام گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار