۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

پیش بینی سونامی سفر در سواحل مکران طی نوروز ۱۴۰۱

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان از پیش بینی سونامی سفر در سواحل مکران طی ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۵۳

پیش بینی سونامی سفر در سواحل مکران طی نوروز ۱۴۰۱

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به قابلیت بالای استان سیستان و بلوچستان در زمینه جذب گردشگر به دلیل وجود جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی و تاریخی گفت: در همین راستا تا کنون چهار جلسه ستاد خدمات سفر استان با حضور رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر است برگزار شده و تصمیمات بسیار مهمی در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی طی این جلسات اخذ شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، بر اساس این جلسات کمیته‌های یازده گانه خدمات سفر هر کدام به طور جداگانه نسبت به اجرایی کردن وظایف تعیین شده برای آن‌ها طی ایام نوروز اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با انجام تبلیغات و برنامه‌های شاد و مفرح در قالب جشنواره‌ها و نوروزگاه‌ها و برنامه استقبال از بهار، جشنواره چیدمان هفت‌سین، جشنواره لباس‌های محلی، جشنواره غذای محلی، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی، جشنواره ساخت مجسمه‌های شنی، جشنواره احیای رسوم نوروزی و ... در مناطق مختلف استان به استقبال نوروز ۱۴۰۱ خواهیم رفت.

جلال زایی یادآور شد: از برنامه‌های دیگر در ایام نوروز ۱۴۰۱ اجرای جشنواره‌ها و نوروزگاه‌های متنوع با شعار قرن جدید قرن امید، استفاده از ظرفیت موزه‌ها با شعار «موزه‌ها در‌های باز به روی مردم» است که با همکاری معاونت میراث‌فرهنگی استان برنامه‌های ویژه‌ای در موزه‌ها به مناسبت‌های مختلف در ایام نوروز برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های نوروزی امسال از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود و مدیران شهرستان‌ها برنامه‌های خود را بر اساس این بخشنامه اجرا خواهند کرد، گفت: مدیران ادارات سطح استان به عنوان دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر با هماهنگی فرمانداران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های خود را اجرا خواهند کرد و البته بر اساس رنگ‌بندی شهر‌ها و با اعلام ستاد کرونا محدودیت‌هایی نیز اعمال خواهد شد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان همچنین از افزایش نظارت‌ها بر امکان ارائه دهنده خدمات گردشگری و تفریحی خبر داد و بیان داشت: تاکنون با همکاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی انتظامی با افراد متخلف برخورد شده و با تشدید نظارت‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۱ اجازه فعالیت به افراد سودجو و یا ناآشنا به حوزه تخصصی گردشگری و فرهنگ جامعه میزبان را نخواهیم داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه حجم زیادی از گردشگران ورودی به استان از نوار ساحلی دریای عمان دیدن می‌کنند، خاطرنشان ساخت: در همین راستا برنامه ریزی‌های لازم جهت آماده بودن زیرساخت‌های لازم اعم از اقامتی، پذیرایی و تفریحی در سواحل مکران جهت پذیرایی از گردشگران نوروزی فراهم شده است.

وی از پیش بینی سونامی سفر در سواحل مکران طی نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و اذعان داشت: تمام خدمات لازم مطابق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اختیار گردشگران ورودی به  تمام نقاط استان سیستان و بلوچستان صورت خواهد گرفت.

به گفته وی خلیج پزم، خلیج گواتر، تالاب صورتی، سواحل درک، بندر تنگ، ساحل دریای بزرگ در چابهار، ارتفاعات بریس، بندر رمین و ... از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری در سواحل مکران محسوب می‌شوند که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار