۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

تسریع در ساخت ۱۰ بندر صیادی در دستور کار شیلات قرار گرفت

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: به منظور تسریع در اتمام پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی کشور، ۱۰ بندر صیادی جنوبی کشور در اولویت تخصیص اعتبارات قرار گرفته اند.
کد خبر: ۹۲۴۲۵

تسریع در ساخت ۱۰ بندر صیادی در دستور کار شیلات قرار گرفت

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور تسریع در اتمام پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی کشور، ۱۰ بندر صیادی جنوبی کشور در اولویت تخصیص اعتبارات قرار گرفته اند.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، افزود: پروژه‌های بنادر صیادی بریس، رمین و تنگ در استان سیستان و بلوچستان، بنادر صیادی گوگسر، کنگ، درگهان و شهید باهنر در استان هرمزگان، بنادر صیادی عامری و خارگ در استان بوشهر و بندر صیادی هندیجان در خوزستان جزء بنادری محسوب می‌شوند که تسریع در اتمام آن‌ها در اولویت برای تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده‌اند.

به گفتۀ این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اعتبارات لازم برای این پروژه‌ها با تخصیص اعتبارات به طور مرتب صورت می‌گیرد تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اتمام پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی مذکور در جنوب کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات درخواستی و مصوب سازمان شیلات برای پیبشبرد پروژه احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱۲۱ میلیارد تومان بوده است، اما در نهایت تا کنون ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.

وی در ادامه اعتبار مصوب طرح‌های بهسازی بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰ را ۳۴ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: از این میزان اعتبار تا‌کنون ۱۹ میلیارد تومان در اختیار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.

بهشتیان در ادامه گفته‌های خود همچنین اعتبارات مصوب طرح ساماندهی بنادر صیادی در سال جاری را ۴۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: در نهایت دریافتی از خزانه، ۱۸ میلیارد تومان صورت گرفته است.

به گفته بهشتیان، بر اساس برآورد‌های صورت گرفته از مجموع اعتبارات تخصیص یافته ۴۱ درصد اعتبارات پروژه‌های ساماندهی، ۵۴ درصد پروژه‌های بهسازی و ۴۶ درصد پروژه‌های احداث بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافته است.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، اظهار امیدواری کرد: با تزریق اعتبارات تخیصص یافته به پروژه‌های احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور، هر چه سریعتر شاهد پیشبرد و نهایی شدن پروژه‌های در دست اقدام باشیم.

به گفته وی، تسریع در روند اجرایی پروژه‌های احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی در نهایت رونق اقتصادی جامعه ساحل نشین و رضایتمندی صیادان را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: قرار است برخی از اعتبارات لازم جهت انجام پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی از محل اعتبارات سفر‌های ریاست جمهوری به استان‌های ساحلی کشور تامین شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار