۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

وزش باد‌های شدید خلیج فارس و سواحل استان بوشهر را مواج و متلاطم کرد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه سرعت وزش باد در استان به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده است گفت: در این راستا ارتفاع موج دریا در استان بوشهر تا سه متر افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۲۴۰۴

وزش باد‌های شدید خلیج فارس و سواحل استان بوشهر را مواج و متلاطم کرد

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا در استان خبر داد و اظهار داشت: با وزش باد‌های بسیار شدید جنوبی خلیج فارس بسیار مواج و متلاطم و برای دریانوردی نامساعد است.

وی جهت وزش باد در استان را جنوب شرقی تا جنوب غربی دانست و خاطر نشان کرد: سرعت وزش باد تا ۶۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است که مهم سبب مواج شدن خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا در سواحل استان را تا سه متر دانست و بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز با وزش باد‌های شدید جنوبی در سطح استان و روی دریا، سواحل استان کاملاً مواج و متلاطم خواهد بود.

شکوهی‌پور با بیان اینکه از فردا با تغییر جهت جریانات به سمت شمالی، دریا تا روز یکشنبه غالباً در مناطق شمالی و مرکزی متلاطم پیش بینی می‌شود تصریح کرد: با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران در برخی از نقاط استان دور از انتظار نمی‌باشد و در این مدت به سبب وزش باد، ایجاد گرد و خاک محلی، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی ارتفاع موج دریا در استان بوشهر را ۱۲۰ تا ۲۷۰ سانتی‌متر و گاهی بیش از سه متر و از فردا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتی‌متر دانست و گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۱۰، جزر اول ساعت ۰۴:۲۵، مد دوم ساعت ۲۰:۱۴ و جزر دوم ساعت ۲۳:۴۲ خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه وزش باد شدید و اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، باعث غرق شدن شناور به ویژه شناور‌های کوچک می‌شود، افزود: توصیه می‌شود در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار