۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

دستور ضربتی خروج کالاهای رسوبی در بندر امام

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از مجتمع بندری امام خمینی (ره) دستور ضربتی حمل کالا‌های اساسی رسوب شده در این مجتمع بندری را صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۲۸۸

دستور ضربتی خروج کالاهای رسوبی در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر سید احسان خاندوزی در جریان بازدید از بندر امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی افزود: تا پایان اسفند ماه جاری همه ۲.۱ میلیون تُن کالای اساسی باید از این بندر به سایر نقاط کشور ارسال شود در غیر این صورت از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۱ نسبت به معدوم سازی این کالا‌های اقدام‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در ماه پایانی سال حجم کار‌های گمرکی و تجاری افزایش یافته و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

خاندوزی با بیان اینکه بخش زیادی از کالا‌های اساسی و غلات از طریق بندر امام خمینی وارد و جابه‌جا می‌شود گفت: به دلیل ناکارآمدی که پیش از این وجود داشت در ماه‌های گذشته حجم رسوب و ماندگاری کالا‌ها در این بندر افزایش یافت.

خاندوزی با بیان اینکه مسئولان بندر امام خمینی (ره)، گمرک و اموال تملیکی توضیح لازم را در خصوص مسائل و مشکلات این بندر ارائه کردند تا بتوان مشکلات موجود را مرتقع کرد افزود: نسبت به ماه‌های گذشته تلاش خوبی برای سرعت بخشیدن به روند ترخیص کالا‌ها از بندرامام خمینی (ره) انجام شده و کالا‌های اساسی تخلیه شده در این بندر ۲۸ درصد افزایش داشته و ماندگاری و رسوب کالا‌ها ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص ذرت و برنج موجود در  انبار‌های بندرامام خمینی (ره) نیز گفت: از آنجا که سازمان استاندارد این کالا‌ها را تایید نکرده است لذا دستور لازم برای سرعت بخشیدن به فرآیند معدوم سازی آن‌ها صادر شده است.

وی گفت: روند ترخیص کالا‌های اساسی و غلات در مقایسه با سال گذشته و ماه‌های قبل یک قدم پیشرفت داشته است.

خاندوزی با بیان اینکه این میزان زمان ماندگاری کالا از نظر دولت قابل قبول نیست و باید روند ترخیص کالا تسریع شود اظهار داشت: بخش زیادی از کالا‌های اساسی و غلات از طریق شرکت‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی وارد می‌شود لذا هزینه تأخیر و ماندگاری کالا‌ها در بنادر بر بودجه عمومی و دولت تحمیل شده که این مسأله اصلاً قابل قبول نیست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی که از طریق فرودگاه بندر ماهشهر وارد خوزستان شده است از بخش‌های مختلف بندر امام خمینی (ره) و گمرک بازدید و در جریان مشکلات کامیون داران و سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال در این بندر قرار گرفت.

امسال حدود ۱۷ میلیون تُن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) به سایر نقاط کشور حمل شده است.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار