روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

ائتلاف دولت قانون: برخی درصدد تعطیلی پروژه بندر «فاو» در راستای منافع شیخ‌نشینان هستند

ائتلاف دولت قانون: برخی درصدد تعطیلی پروژه بندر «فاو» در راستای منافع شیخ‌نشینان هستند
نماینده ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد که برخی سیاستمداران این کشور در تلاش برای تعطیلی پروژه ساخت بندر فاو در راستای منافع شیخ نشینان خلیج فارس هستند.
کد خبر: ۹۲۲۲۱

به گزارش مانا به نقل از تسنیم، «محمد الزیادی» نماینده ائتلاف دولت قانون، شخصیت‌های سیاسی عراق را متهم کرد که به دنبال تعطیلی پروژه ساخت بندر بزرگ فاو با هدف تامین منافع کشور‌های حوزه خلیج فارس هستند.

الزیادی در گفتگو با وبسایت المعلومه اظهار داشت، در صورت تعهد نیرو‌های سیاسی عراق برای  اجرای پروژه ساخت بندر بزرگ فاو، این امر در وهله نخست به نفع ملت عراق خواهد بود، اما برخی طرف‌های سیاسی در تلاش برای تعطیلی این پروژه جهت خدمت به منافع شیخ نشینان خلیج فارس هستند.

وی افزود، در صورت موافقت با اجرای این پروژه هیچ کشور یا نهادی نمی‌تواند در برابر آن بایستد یا برای تعطیلی آن تلاش کند. اما برخی شخصیت‌های سیاسی در صدد ایجاد اخلال در این پروژه هستند.

عراق در اواخر ۲۰۲۰ قراردادی به ارزش ۲.۶۲۵ میلیارد دلار با شرکت کره‌ای دوو برای ساخت اولین مرحله از بندر فاو در بصره منعقد کرد.

این شرکت کره‌ای کار ساخت پنج اسکله برای تخلیه کشتی‌ها و فضایی برای کانتینر‌ها را برعهده خواهد گرفت.

چندی قبل «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، در سفر به بصره، سنگ بنای آغاز اجرای پروژه بندر بزرگ فاو را نهاد.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که این پروژه در صورت راه اندازی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که به معنای ارتزاق حدود یک میلیون نفر از آن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار