۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

۳۰ شناور آتشخوار ویژه بنادر استان‌ها ساخته می‌شود

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ساخت ۳۰ شناور آتشخوار ویژه بنادر استان‌ها با استفاده از توان صنایع داخلی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۲۱۵۷

۳۰ شناور آتشخوار ویژه بنادر استان‌ها ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نادر پسنده در آیین رونمایی از کتاب جستجو و نجات دریایی بوشهر اظهار داشت: در راستای ارتقای ایمنی دریانوردی و به ویژه در حوزۀ مقابله با حریق‌ها سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌ای مهم برای تامین شناور‌های آتشخوار دارد.

وی بیان کرد: در این زمینه با هماهنگی‌های صورت گرفته عقد قرارداد با صنایع داخلی در دو بخش در دست اجرا است که یک بخش مربوط به ساخت شناور‌های آتشخوار برای بنادر کوچک و بخش دیگر  مربوط به شناور‌های بزرگ برای مقابله با حریق‌های گسترده در آب‌های کشور است.

پسنده ادامه داد: در زمان حاضر به طور تقریبی همه شناور‌هایی که به عنوان یدک کش در زیر‌مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی به سیستم اطفای حریق مجهز هستند، به صورت دوگانه عملیات یدک‌کشی و در حالت اضطرار به اطفای حریق کمک می‌کنند.

وی از ساخت ۳۰ شناور آتشخوار ویژه در بنادر استان‌ها خبر داد و بیان کرد: ساخت و به کارگیری ۲۳ شناور آتشخوار کوچک و هفت شناور آتشخوار بزرگ با استفاده از توان صنایع داخلی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در این زمینه انعقاد قرارداد برای استفاده از شناور‌های کوچک اطفای حریق نیز در دست انجام است تا در مکان‌هایی که شناور‌های سازمان به لحاظ بزرگی حجم قادر به ارائه خدمات نیستند از ظرفیت شناور‌های کوچک و برخوردار از استاندارد‌های مورد نیاز اطفای حریق استفاده شود.

پسنده ادامه داد: در حوزۀ پیشگیری و مقابله با آلودگی‌های دریایی نیز تکمیل تجهیزات و ایجاد ایستگاه‌های جدید مقابله با آلودگی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

وی عنوان کرد: در کنار این مهم خدمات پروازی برای پایش مستمر آب‌‍‌ها چه به لحاظ ایمنی و چه به لحاظ مقابله با آلودگی و کنترل آلودگی دریا در برنامه‌های جدی سازمان بنادر است که در این عرصه استان بوشهر نقشی اساسی خواهد داشت.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بندر بوشهر یکی از مهم‌ترین بنادر کشور در جنوب و سواحل خلیج فارس محسوب می‌شود که به طور طبیعی یکی از رسالت‌های سازمان بنادر حفظ ایمنی برای تردد همه شناور‌های داخلی و خارجی است.

وی افزود: بندر بوشهر به واسطه موقعیت استراتژیک در میانه خط ساحلی خلیج فارس قرار دارد و چه در بحث کنترل، پیشگیری و مقابله با آلودگی نفتی و چه در بحث ایمنی نقشی استراتژیک دارد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از نگاه سازمان بنادر و دریانوردی بندر بوشهر یکی از مرکز‌هایی است که باید سرمایه‌گذاری کافی برای تأمین امکانات ایمنی، پیشگیری و مقابله با آلودگی‌های دریایی در آن لحاظ شود.

بسنده عنوان کرد: در خط مشی گذاری کلان سازمان بنادر، بندر بوشهر یکی از نقاط اصلی برای فعالیت در حوزه ایمنی دریانوردی است که با این نگاه ویژه آینده مهم و مطلوبی برای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مدنظر سازمان قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار